توسعه همکاری‌های آستان قدس رضوی با آستان مقدس علوی در حوزه خادمیاری

در راستای توسعه ارتباطات و همکاری‌های آستان قدس رضوی با سایر اعتاب مقدس، تبادل و انتقال تجربیات این آستان مقدس در حوزه خادمیاری به آستان مقدس حرم حضرت علی(ع) صورت گرفت.

به گزارش عتبه نیوز، یکی از راهبردهایی اداره اعتاب معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی، انتقال تجارب در حوزه‌های مختلف به سایر اعتاب مقدس جهان اسلام است. در همین راستا با توجه به اینکه آستان قدس رضوی در موضوعات مختلف سابقه و پیشنیه پررنگی در حوزه‌های حرم داری، تولیت محور بودن و مدیریت سازمان عتبه دارد انتقال تجارب به عتبات عالیات را در دستور کار خود قرار داده است.
خدمت افتخاری و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مجموعه آستان قدس رضوی قدمتی چند صد ساله دارد و  بیش از ۱۰۰ هزار خادم افتخاری در حرم مطهر رضوی و شهرهای مختلف در حال خدمت گذاری هستند. 
از همین رو با توجه به سابقه این خدمت در بارگاه منور رضوی، با هماهنگی‌هایی که با آستان حرم حضرت علی(ع) صورت گرفت قرار شد تجربیات این مجموعه در حوزه خدمت افتخاری در اختیار عتبه علوی قرار گیرد.
به همین منظور، تیمی متشکل از جمعی از مسئولان حرم حضرت علی(ع) به مشهد اعزام شدند و با مسئول خدمت افتخاری آستان قدس رضوی جلساتی برگزار کردند، همچنین  بازدیدهایی از واحد مرکز امور خادمیاران، کانون‌های خدمت افتخاری استانی در بنیاد کرامت و مدیریت امور خدمه در معاونت اماکن و... انجام شد.
در ادامه این اقدام طرح تحولی در حوزه خدمت افتخاری در حرم حضرت علی(ع) تدوین و مقرر شد، جمعی از مدیران آستان قدس رضوی نیز به کشور عراق اعزام شوند تا در جلسات و بازدیدهایی، با ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های آنان آشنا شوند و ضمن بهره‌مندی از تجارب آستان قدس رضوی در این حوزه، این موضوع را نهادینه کنند.
با پیگیری‌های معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی روز گذشته چهارم آذرماه ۱۴۰۲ گروهی از مدیران آستان قدس رضوی به میزبانی عتبه علویه به کشور عراق اعزام شدند و در جلساتی که طی سه روز  تدارک دیده شده است حضور خواهند یافت.
ساختارسازی حوزه خدمت افتخاری، آموزش شیوه جذب خادمیاران، شیوه مصاحبه و سایر موضوعات مرتبط با این موضوع از موضوعات انتقال تجربیاتی بود که در حوزه استفاده از خادمان افتخاری در استان‌ها و شهرهای به تبادل گذاشته شد.

کد خبر 2842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha