تشرف اساتید قرآنی کشور پاکستان به حرم مطهر رضوی

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی جمعی از اساتید قرآنی کشور پاکستان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش عتبه نیوز، حرم مطهر حضرت رضا(ع) یکی از بزرگترین قطب‌های فرهنگی و قرآنی در جهان اسلام است و بسیاری از زائرین غیرایرانی در زمان تشرف به این آستان مقدس از برنامه‌های قرآنی آن بهره‌مند می‌شوند.
به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در طول سال جلسات تلاوت قرآن، تدبر در قرآن، کرسی‌های تلاوت و برنامه های معرفتی بر اساس قرآن کریم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 
بسیاری از زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی به منظور بهره‌مندی از برنامه‌های آموزشی آن در تشرفات خود، به مدیریت زائرین غیرایرانی مراجعه کرده و خواستار شرکت در کلاس درس اساتید هستند.
در همین راستا تعدادی از معلمان قرآنی که در ایالت سنده پاکستان فعالیت‌های قرآنی گسترده دارند با هماهنگی و برنامه‌ریزی بلندمدت با کارشناسان بخش اردو زبان مدیریت زائرین غیرایرانی، در ماه پر فضیلت رجب به حریم نورانی ثامن الحجج(ع) مشرف شدند و برنامه‌های متنوع و کاربردی فرهنگی و قرآنی با حضور اساتید مجرب برای این کاروان فرهنگی تدارک دیده شد.
همچنین جلسات و کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف تفسیرقرآن، اخلاق، فلسفه زیارت و سیره رضوی، هر روز در دو نوبت صبح و عصر برای این کاروان برگزار شد که بسیار مورد استقبال و رضایت زائرین قرار گرفت. 
علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، ضمن زیارت مضجع شریف، برنامه‌هایی شامل حرم شناسی، حرم گردی، بازدید از موزه نیز برای این گروه تدارک دیده شد.
 شایان ذکر است، در روز پایان تشرف این کاروان، ضمن اقامه نماز ظهر و عصر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و یادبودهای متبرک به این گروه اهدا شد.

کد خبر 3471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha