۶۰۰ زائر عرب زبان میلاد ابن الرضا(ع) را  در حرم مطهر رضوی جشن گرفتند

همزمان با دهم رجب‌المرجب میلاد با سعادت جوادالائمه(ع) مراسم جشنی با حضور ۶۰۰ زائر عرب زبان به میزبانی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز،  این مراسم  دوم بهمن ماه با استقبال خادمان بارگاه منور رضوی همراه با شاخه‌های گل و مداحی و مولودی خوانی از زائران عرب زبان از ورودی بست شیرازی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده بود.
 زائران عرب  زبان در ادامه در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی حضور یافته و از برنامه‌هایی که به مناسبت ولادت حضرت جواد(ع) برای آنان تدارک دیده شده بود، بهره‌مند شدند.
قرائت آیات روح بخش کلام الله مجید آغازگر این مراسم بود و در ادامه مدیر زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی ضمن خوش‌آمدگویی به همه علاقه‌مندان و زائران حضرت امام رضا(ع)، از حرکت خود جوش زائران غیر ایرانی این بارگاه منور اعم از عرب و اردو زبانان در انجام این اقدام زیبا در عرض تبریک و شادباش به مناسبت میلاد حضرت جواد الائمه (ع) به محضر پدر بزرگوار ایشان حضرت رضا(ع) تقدیر و تشکر کرد.
حجت‌الاسلام دکتر سید محمد ذوالفقاری، گفت: محبت و عشق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موجب بروز و ظهور چنین اقدامات زیبایی شده و بر همین اساس تعظیم شعائر دینی و توجه به احادیث اهل بیت(ع) تعظیم شعائر و موجب عاقبت بخیری و اثبات مراتب ارادت به خاندان رسول الله(ص) است.
شایان ذکر است، اجرای سرود و مدیحه‌سرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.

کد خبر 3552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha