برگزاری سه کنفرانس بین‌المللی طی سال جاری در دانشگاه امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از برگزاری سه کنفرانس بین‌المللی طی سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

مرتضی رجوعی اعلام کرد، یکی از کنفرانس‌های بین‌المللی را برگزاری کنگره بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» ذکر کرد و گفت: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌ گذاری شده است، سومین دوره آن توسط دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) طی سال جاری برگزار شد.
وی ابراز کرد: این رویداد بین‌المللی در محورهای مختلف علوم مبتنی بر سیره و تعالیم عالم آل محمد(ص) از جمله اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات و همچنین بخش ویژه امام رضا(ع) و تحول دانش‌بنیان تدارک دیده شده است.
رجوعی ادامه داد: تدارک ۵ نشست علمی با حضور نخبگان و پژوهشگران ملی و بین‌المللی، برپایی سه کارگاه تخصصی در زمینه مهارت‌های مطالعه و پژوهش در علوم و معارف امام رضا(ع)، حمایت و تقدیر از کتب و پایان‌نامه‌های برتر، چاپ مقالات برتر در مجله امام رضا(ع) و علوم روز و سایر مجلات پژوهشی و نمایه‌سازی در پایگاه‌های علمی از جمله اقدامات و برنامه‌های این کنگره است.اختتامیه این کنگره ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: کنفرانس «اوقات فراغت» نیز از دیگر کنفرانس‌های بین المللی این دانشگاه است که امسال با شعار «سبک زندگی سالم» و با مشارکت گسترده دانشگاه‌های کشور برگزار شد. این کنفرانس نیز با هدف سبک زندگی و غنی‌سازی آن در جامعه با ترویج اوقات فراغت ورزشی، مطالعات مبانی اسلامی و دینی در اوقات فراغت و... برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین کنفرانس دیگری با عنوان «نقش علوم مهندسی در توسعه ارتباطات ایران و عراق» نیز با مشارکت دانشگاه‌های علوم عراق و با هدف ایجاد بستری برای همکاری دانشگاهی بیشتر میان دو کشور ایران و عراق برگزار شد.
رجوعی با بیان اینکه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های خارجی، همواره یکی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در حوزه بین‌الملل بوده است، گفت: هدف دیگر برگزاری این رویداد بررسی زمینه‌های کاربردی در حوزه مهندسی است که مورد توجه دو کشور بوده و امکان فعالیت مشترک در آن زمینه‌ها وجود دارد.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha