برپایی آیین سنتی تبریک حلول رمضان «هل هلالک یا رمضان» در حرم مطهر رضوی

آیین سنتی تبریک و شادباشِ حلول ماه مبارک رمضان با عنوان «هل هلالک یا رمضان» توسط کودکان و نوجوانان عرب‌زبان امشب در حرم مطهر رضوی برپا خواهد شد.

به گزارش عتبه‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری با اعلام این خبر گفت:  مدیریت زائران غیرایرانی امسال همچون سال گذشته با برپایی آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» امشب، ۲۱ اسفندماه با حضور زائران و مجاوران ایرانی و غیرایرانی در تمام رواق‌های حرم مطهر به ویژه رواق امام خمینی(ره) به استقبال ماه مبارک رمضان رفت.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشورهای مسلمان و بالأخص کشورهای عربی مراسم سنتی «هل هلالک یا رمضان» برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این آیین معنوی تعدادی از کودکان و نوجوانان در اولین شب ماه مبارک در محله‌های خود با تبریک ماه مبارک رمضان، به خواندن شعر و سرود در مدح اهل‌بیت(ع) و یادآوری برکات این ماه عظیم می‌پردازند.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: از آنجا که زنده نگهداشتن اینگونه سنت‌های حسنه باعث یادآوری و انتقال ارزش‌های الهی و اسلامی به نسل‌های آینده می‌شود، مدیریت زائرین غیرایرانی بر آن شد تا با برپایی هر چه باشکوه‌تر این سنت حسنه در صحن و سرای حرم مطهر رضوی با حضور ۴۰ کودک و نوجوان از ۱۴ ملیت جهان اسلام اقدام کند.

وی یادآور شد: این آیین سنتی شب گذشته نیز در یک مراسم باشکوه به صورت نمادین در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

کد خبر 3919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha