جشن فارغ‌التحصیلی ۵۰ دانش آموخته غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، جمعی از دانش آموختگان غیرایرانی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شیراز از ملیت‌های مختلف، مراسم فارغ‌التحصیلی خود را در حرم مطهر رضوی جشن گرفتند.

به گزارش عتبه نیوز ، این گروه از فارغ التحصیلان از کشورهای لبنان، افغانستان، سوریه، پاکستان، هندوستان، کشمیر و نیجریه عصر امروز دوشنبه ۲۸ اسنفد ماه از باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی وارد حرم مطهر شدند و پس از دریافت گل از خدام، اذن ورود خواندند و در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی حضور یافتند.

این مراسم پس از قرائت صلوات خاصته و آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز شد و با قرائت زیارت امین الله و ذکر توسل ادامه یافت.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در این مراسم ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: اندیشیدن و تفکر یکی از ویژگی‌های ممتاز انسان است و دانش و اندیشه دو بال ضروری پرواز به سوی قله‌های رفیع سعادت و کمال است که اندیشه و ژرف‌نگری در راه کشف لایه‌های علوم و فنون به ابتکار، خلاقیت و تولید علم می‌انجامد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری تصریح کرد: هر علمی اعم از پزشکی، کشاورزی، صنعتی که به نحوی در منفعت فرد یا جامعه اسلامی و بشری دخیل هستند و جامعه را از وابستگی سیاسی، اقتصادی و ... به دشمنان رهایی بخشد، علم نافع است و در کنار علم توحید، فقه و اخلاق قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نگاه اسلامی، علمی که نفع ندارد، مطلوب نیست، حتی معصومین علیه السلام از این علم به خدای سبحان پناه برده‌اند از همین رو از رسول خدا (ص) روایت است که فرمودند: «اللهم اعوذبک من علم لاینفع» و از حضرت علی علیه السلام روایت است که فرمودند: «خیری نیست در دانشی که سود ندارد».

به گفته مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهررضوی، فارغ‌التحصیلی مرحله‌ای از زندگی و مقدمه‌ای برای آغاز راهی جدید است و مراسم فارغ التحصیلی نقطه عطفی در زندگی انسان به شکار می‌رود که برای گذر از این مرحله تلاش‌های بسیاری شده و انسان یک قدم به اهداف خود نزدیک‌تر می شود. 

وی ادامه داد: وقتی این اتفاق هیجان‌انگیز در حرم علی بن موسی الرضا(ع) جشن گرفته شود، جلوه و معنویت مضاعفی به این مراسم می‌بخشد.

حجت الاسلام ذوالفقاری تاکید کرد: یک دانشجو وقتی در حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب جشن فارغ التحصیلی، قسم و سوگند یاد می‌کند یعنی در مسیر خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکند و خالصانه و صادقانه به تعهداتش عمل کند، در واقع نقطه عطفی در زندگی آن شخص به‌شمار می رود.

وی تصریح کرد: اینکه یک دانشجوی غیرایرانی در یک مکان مقدس به قرآن و اهل بیت علیهم السلام تمسک می‌جوید و قسم می‌خورد که در مسیر خدمت رسانی، نهایت تلاش خود را انجام دهد، اتفاق و رخداد کوچکی نیست.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم، سوگند نامه پزشکی توسط این دانش آموختگان قرائت و بسته فرهنگی و تبریک‌نامه فراغت از تحصیل از طرف مدیریت زائرین غیرایرانی به آنان اهدا شد.

کد خبر 4010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha