مهدالرضا(ع) بزرگترین شبکه آموزش روخوانی قرآن در جهان اسلام است

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: امروز بزرگترین شبکه آموزش روخوانی قرآن کریم در جهان اسلام در مهدالرضا(ع) و مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی اداره می‌شود که نه تنها در سراسر ایران بلکه در خارج از کشور هم شعبه دارد.

به گزارش عتبه نیوز، حجت‌الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در همایشی که به منظور تجلیل از مربیان قرآنی این آستان مقدس برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای معلمان قرآن، اظهار داشت: امروز، بزرگترین شبکه آموزش روخوانی قرآن کریم در جهان اسلام در مهدالرضا(ع) و تحت مدیریت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی اداره می‌شود که این شبکه نه تنها در سراسر ایران، بلکه در خارج از کشور نیز شعبه دارد.

وی افزود: اساس امر به قرآن، امر به معروف است و کسی که در زمینه تعلیم و تعلم قرآن کریم فعالیت می‌کند، نقشی مؤثر در ارتقای سطح معنوی جامعه ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام میریان با تأکید بر اهمیت جایگاه معلم قرآن، خاطرنشان کرد: اگر مربی قرآن بتواند حتی یک نفر را با قرآن مرتبط کند و دست او را در دست این کتاب آسمانی بگذارد، در واقع او را به بهترین شکل هدایت کرده و نه تنها او، بلکه یک خانواده را نجات داده است چرا که اگر در خانواده‌ای یک فرد قرآنی حضور داشته باشد، شعاع نورانیت او در همه اعضای خانواده اثر خواهد گذاشت.

وی گفت: امروز بزرگترین شبکه آموزش مجازی، بزرگترین طرح‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن در جهان اسلام و بزرگترین طرح حفظ روزانه قرآن در جمهوری اسلامی ایران در مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و در مشهد الرضا(ع) هدایت و مدیریت می‌شود.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در ادامه به دامنه فعالیت‌های قرآنی این مرکز اشاره کرد و گفت: دامنه فعالیت‌های قرآنی مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی بسیار گسترده است و شامل برگزاری جشنواره‌های قرآنی، کرسی‌های تلاوت و جلسات سنتی قرائت قرآن کریم نیز می‌شود. این فعالیت‌ها با کمترین هزینه انجام می‌شود.

وی در خصوص پیشرفت‌های مهدالرضا(ع) در سال‌های اخیر، اظهار داشت: تا سال 95 که مهدالرضا(ع) زیر نظر دارالقرآن الکریم اداره می‌شد، فعالیت آن شامل یک دوره آموزشی و یک دوره تکمیلی پیش‌گامان در تابستان بود و کل قرآن‌آموزان آن حدود یازده هزار نفر بودند اما در حال حاضر بالغ بر هزار و پانصد نفر مربی و بیست و پنج هزار قرآن‌آموز در سراسر کشور و همچنین قرآن‌آموزانی در خارج از کشور داریم.

کد خبر 4321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha