معاون وزیر اقتصاد از گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کرد

با رویکرد آشنایی با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط آستان قدس رضوی، معاون وزیر اقتصاد از بخش‌های مختلف این منطقه و مرز سرخس بازدید کرد.

دکتر محمد رضوانی در این بازدید با بیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی سرخس بزرگ‌ترین مرز ریلی کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: اتصال این منطقه به نقطه صفر مرزی و شبکه ریل عریض کشورهای حوزه CIS از مزیت‌های آن به‌شمار می‌رود.
او ادامه داد: وجود یک منطقه ویژه اقتصادی تحت مدیریت و نظارت آستان قدس رضوی، حضور سه گمرک با سابقه‌ای طولانی و همچنین پس‌کرانه و امکانات پیشتیبانی و لجستیک بسیار مطلوب، از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است.
رئیس کل گمرک کشور با اشاره به ظرفیت ترانزیتی قابل توجه منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این منطقه ظرفیت ترانزیت سالانه حدود ۷ میلیون تن انواع کالا را دارد که این رقم معادل ۵۰ درصد از ظرفیت ترانزیتی حال حاضرِ عملیاتی شده در کشور است.
او ادغام و تجمیع گمرکات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را یکی از دستاوردهای سال ۱۴۰۱ در حوزه گمرکات دانست و گفت: شبانه‌روزی کردن این مرز به عنوان یک اصل مهم باید به زودی محقق شود.
رضوانی فر ادامه داد: این اقدام علاوه‌بر تسریع خدمت‌رسانی، باعث به حداقل رسیدن ساعت انجام تشریفات مربوط به صادرات، واردات، ترانزیت، ورود موقت و... می‌شود.
او با اشاره لزوم هم‌افزایی نهادهای مربوطه برای تسهیل امور شرکت‌های سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: در تلاش هستیم با افزایش سرعت اجرای طرح‌ها در کنار کاهش هزینه‌ها، شاهد آبادانی و توسعه منطقه با سرعت بیشتری باشیم.
رضوانی فر افزود: امید می‌رود با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط منطقه ویژه اقتصادی و گمرک سرخس، بتوانیم انگیزه خوبی در فعالان اقتصادی برای حضور و سرمایه‌گذاری بیشتر در منطقه ایجاد کنیم.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha