برگزاری اولین مراسم ترتیل خوانی قرآن با حضور قاریان بین المللی در حرم مطهر رضوی

همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان و حلول بهار قرآن، نخستین مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رئیس دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی با بیان این خبر گفت: به منظور بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی از فیض تلاوت قرآن کریم در ماه پرخیر و برکت رمضان،  از سوی دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی، ۳  محفل قرآنی در ساعات مختلف شبانه‌روز در این بارگاه مقدس و نورانی برگزار می‌شود.
محمدرضا احمدی‌زاده تصریح کرد: اولین مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم ویژه عموم مردم بعد از اقامه نماز صبح ساعت ۵:۱۵ تا ۶:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) با حضور قاریان و حافظان برجسته آستان قدس رضوی برگزار و به صورت همزمان از شبکه یک سیما پخش شد.
وی ادامه داد: در این مراسم، جواد پناهی، علیرضا رضایی، رضا جاویدی و داوود خلوصی از قاریان برتر و بین‌المللی آستان قدس رضوی به تلاوت اولین جزء قرآن کریم پرداختند.
احمدی‌زاده تصریح کرد: دومین مراسم ترتیل‌خوانی ویژه عموم مردم همه روزه ساعت ۱۰ تا ۱۱ همراه با پخش از شبکه قرآن سیما از رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی میزبان حضور گسترده زائران و مجاوران است.  سومین مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در ایوان مقصوره صحن گوهر شاد ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار و به صورت همزمان از شبکه افق پخش می‌شود.
وی همچنین به برگزاری محفل ترتیل‌خوانی ویژه بانوان زائر و مجاور اشاره کرد و گفت: رواق مبارکه حضرت زهرا(س) نیز همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰میزبان محفل ترتیل‌خوانی خواهران است.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha