ذکر زیبای امام حسن (ع) هنگام ورود به مسجد

گریه‏ ها داشت و هنگام نماز و وضو رنگش تغییر می‌کرد و می‏لرزید و هنگام ورود به مسجد می‏فرمود: خدایا مهمان تو به در خانه تو آمده است. ای مظهر احسان، گناهکار، در پیشگاه تو قرارگرفته است. به آنچه از زیبایی در نزد توست، از هرچه زشتی در اندیشه و رفتار من است، درگذر که تو کریم و بخشنده‌ای.

به گزارش عتبه نیوز، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در رواق امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، ضمن بیان سیره امام حسن مجتبی (ع) ذکری را از ایشان، هنگام ورود به مسجد نقل کرده و به مخاطبان توصیه نمود، این ذکر را هنگام ورود به مساجد داشته باشند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در روایت آمده است که حضرت هنگامی که برای وضو گرفتن آماده می‌شد چهره‌اش دگرگون و بدنش لرزان می‌شد: « أَنَّ اَلْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلاَمُ کَانَ إِذَا تَوَضَّأَ اِرْتَعَدَتْ مَفَاصِلُهُ وَ اِصْفَرَّ لَوْنُهُ». از این حالت حضرت سوال می‌کردند می‌فرمود این حالت سزاور است برای هر کسی که در مقابل پروردگار عرش و هستی به عبادت می‌ایستد: «فَقِیلَ لَهُ فِی ذَلِکَ فَقَالَ حَقٌّ عَلَی کُلِّ مَنْ وَقَفَ بَیْنَ یَدَیْ رَبِّ اَلْعَرْشِ أَنْ یَصْفَرَّ لَوْنُهُ وَ تَرْتَعِدَ مَفَاصِلُهُ»

« وَ کَانَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ إِذَا بَلَغَ بَابَ اَلْمَسْجِدِ رَفَعَ رَأْسَهُ وَ یَقُولُ»؛  و هنگامی که به در مسجد می‌رسید رو به آسمان با کمال تواضع زمزمه می‌کرد: «إِلَهِی ضَیْفُکَ بِبَابِکَ یَا مُحْسِنُ قَدْ أَتَاکَ اَلْمُسِیءُ فَتَجَاوَزْ عَنْ قَبِیحِ مَا عِنْدِی بِجَمِیلِ مَا عِنْدَکَ یَا کَرِیمُ» (المناقب  ج۴ ص۱۴)؛ خدایا مهمان تو به در خانه تو آمده است. ای مظهر احسان، گناهکار، در پیشگاه تو قرارگرفته است. به آنچه از زیبایی در نزد توست، از هرچه زشتی در اندیشه و رفتار من است، درگذر که تو کریم و بخشنده‌ای.

کد خبر 598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha