سالنامه قدس رضوی سال ۱۴۰۲ به زودی روانه بازار می شود

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب قدس رضوی سال ۱۴۰۲ در قالب‌های وزیری، رقعی، پالتویی و رومیزی به زودی وارد بازار می‌شود.

معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، در خصوص انتشار تقویم قدس رضوی سال ۱۴۰۲ گفت:کتاب ارزشمند و فاخر تقویم قدس رضوی با سابقه انتشار ۳۸ ساله رویکردی مذهبی، انقلابی و تاریخی دارد و هدفش ارائه سالنامه‌ای در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

حسن آرام ادامه داد: این تقویم با تاکید بر جریان گفتمان امامت و ولایت، انقلاب اسلامی و شیوه زندگی دینی، فراهم آمده است و به نیازهای معرفتی، اعتقادی، اخلاقی و اتقلابی مخاطبان اهتمامی ویژه دارد.

وی استفاده از آیات قرآن کریم، روایات معتبر، متناسب با مناسبت‌های روز به گونه‌ای که استفاده از آن به تفسیر و توضیح نیاز نداشته باشد و گاه چند مناسبت را پوشش دهد، توجه ویژه به روایات امام رضا(ع) و کتاب عیون اخبارالرضا(ع) و ارائه ترجمه متقن، روان و شیوا از آیات و روایات و... را برخی از اهداف تدوین این اثر برشمرد.

آرام همچنین استفاده از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری متناسب با مناسبت‌های روز، به ویژه استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب، درج مناسبت‌های انقلاب، تاریخی، مذهبی، ملی و جهانی، درج ساعت شرعی اوقات نماز مشهد و تهران و نیز اوقات قمر در عقرب بر مبنای استخراج موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اطلاعات گوناگون و کاربردی در پایان تقویم شامل فهارس، جدول خلاصه زندگی ائمه(ع) تعطیلات در یک نگاه، گزیده مناسبت‌ها، اختلاف ساعات با دیگر کشورها، شماره تلفن های مهم و ...را از دیگر مطالب این کتاب است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ارائه تصاویر بسیار زیبای تاریخی و قدیمی از حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه، طراحی صفحات داخلی با هدف حداکثر استفاده از فضاهای سفید برای ثبت یادداشت‌های شخص، توجه به ارائه کتابی فاخر با ظاهری آراسته استفاده از کاغذ مرغوب، جلد و صحافی با دوام با همراهی یکساله مخاطب را از ویژگی های کتاب قدس رضوی سال ۱۴۰۲ برشمرد.

به گفته معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تنوع در طرح جدید و رنگ‌های گوناگون در قالب جلدهای گالینگور و سلفون سخت و چاپ دو رنگ متن و همچنین استفاده از رنگ‌های مختلف فصول چهارگانه و ایجاد ظرفیت‌های گوناگون برای درج اطلاعات و سفارش‌های مورد نظر موسسات، نهادها و ادارات با حفظ محتوای اصلی اثر از دیگر ویژگی های این اثر است.

کد خبر 80

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha