سیره شخصیتی امام رضا(ع) منحصر به فرد است

امام رضا(ع) شخصیت بسیار بزرگ و منحصر به فردی دارند و هر چقدر ایشان را بشناسیم باز هم به آن شناخت کامل در مورد حضرت دست نخواهیم یافت.

آزیتا ذکاء؛ الشریف السید الشبلی بن الشریف إبراهیم در گفت‌وگو با عتبه نیوز گفت: ۴۹ سال سن دارم و از سال ۱۹۵۵ مذهب تشیع را انتخاب و اکنون ۲۸ سال است که پیرو این مذهب حق هستم و به عنوان یک مبلّغ در کشور نیجریه به تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب تشیع مبادرت می‌ورزم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که قرآن را حفظ کرده، تصریح کرد: در زمینه قرآن تحقیق می‌کنم و در مورد تمامی مذاهب اهل‌سنت مطالعه داشتم، اما هیچ یک را همچون مذهب شیعه کامل ندیدم لذا بر آن شدم که پیرو این مذهب و مظهر حق باشم.

این مستبصر نیجریه‌ای با ابراز خرسندی از پذیرش اسلام در قاره آفریقا خاطرنشان کرد: زمانی که جعفر بن ابیطالب(ع) از سوی حضرت محمدمصطفی(ص) به حبشه فرستاده شد، پادشاه این دیار فرد ظالمی نبود.

لذا بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای توانست دین اسلام و مذهب تشیع را تبلیغ کند. الحمدالله از همان بدو ورود اسلام به کشور نیجریه، مردم پذیرای آن بوده و پیرو مذهب شیعه شدند و همچنان هستند.

السید الشبلی، شخصیت امام رضا(ع) را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: امام رضا(ع) شخصیت بسیار بزرگی دارند که قابل شناخت نیست هر چقدر بخواهیم ایشان را بشناسیم باز هم تحقیق، مطالعه و معرفت زیادی برای شناخت حضرت لازم است.

وی با افتخار از معجزات امام رضا(ع) سخن گفت و ادامه داد: در اواخر سال ۲۰۱۲ در زمان ایام حج، خدمت امام رضا(ع) آمدم و سفر حج را از حضرت طلب کردم. در آن سال پولی برای سفر حج نداشتم. بعد از دو و سه روز از طریق یکی از دوستان خیّر، بلیط حج برایم تهیه شد که این اتفاق را از کرامات امام رضا(ع) می دانم.

این مستبصر نیجریه‌ای در پایان بیان کرد: امام رضا(ع) برای ما باب الحوائج است و ما تمام خواسته‌ها و نیازهای خودمان را از حضرت طلب می‌کنیم که ایشان بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای برای ما مهیا می‌کنند. تاکنون به سفرهای زیارتی کربلا، مکه و مدینه رفتم که همه از عنایات این امام مهربان است.

کد خبر 839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha