آستان قدس رضوی در ترویج و معرفی شیعه اقداماتی چشمگیری انجام داده است

نماینده حوزه علمیه بحرین گفت: اقدامات جمهوری اسلامی ایران خصوصا آستان قدس رضوی در معرفی شیعه در حوزه بین الملل بسیار قابل چشمگیر است و اثرات آن را در جهان اسلام شاهد هستیم.

به گزارش عتبه نیوز، شیخ عبدالله الدقاق، نماینده حوزه علمیه بحرینی ها در قم در حاشیه اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه در گفت و گو با سرویس بین الملل آستان قدس رضوی در خصوص اقدامات ایران در ترویج شیعه در حوزه بین الملل ابراز کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران خصوصا آستان قدس رضوی در این زمینه بسیار قابل چشمگیر است و اثرات آن را در جهان اسلام شاهد هستیم.

وی گفت: برگزاری مراسمات در صحن غدیر ویژه عرب زبان ها، یکی از بسترهای فرهنگی بسیار فعال است که زائرین عراقی و بحرینی در ایام تابستان و ایامی که فصل مسافرتی سال است از آن استقبال و از فضای فرهنگی حرم استفاده می کنند.
شیخ عبدالله الدقاق با خاطر نشان کردن اینکه جهان تشنه شنیدن معارف اهل بیت است، افزود: عبدالسلام بن صالح هروی از امام رضا(ع) نقل می کند، حضرت می فرمود: رحمت خدا بر کسی باد که دین و ولایت ما را زنده می کند. به حضرت گفته شد: چگونه امر شما را احیا و زنده می کند؟. حضرت فرمودند: علوم ما را یاد گیرد و به مردم بیاموزد؛ زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعا از ما پیروی خواهند کرد.
وی ابراز کرد: امام رضا(ع) می فرمایند ما را از طریق محاسن کلاممان به مردم معرفی کنید؛ چرا که اگر محاسن کلام و نکات اساسی قرآن و کلام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از طریق وعاظ و سخنران ها درست و خوب بیان شود؛ قطعا مردم به سمت این کلام روی خواهند آورد.
شیخ عبدالله الدقاق در خصوص فعالیت شیعیان در شرایط خفقان حکومت گفت: ۸۰ درصد مردم بحرین شیعه هستند و در شرایط بحران موجود و شدت فشاری که آل خلیفه وارد می کند امکان فعالیت های فرهنگی وجود دارد، اما فعالیت های سیاسی بسیار تحت فشار انجام می شود.
این مبلغ دینی اظهار کرد: نظام بحرین با همکاری اسرائیل و امریکا و اسرائیل فشار بیشتر روی مردم بحرین اعمال می کند و وضعیت مردم بسیار امنیتی است و غالب افرادی که فعالیت داشتند یا می خواهند اقداماتی انجام دادند از بحرین خارج شدند چون خود و خانواده شان بسیار تحت فشار سیاسی قرار دارند.
وی از نقش جمهوری اسلامی ایران در مقاومت اسلامی تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: ایران نقش بسیار مهمی در نشر و گسترش مقاومت اسلامی در جهان دارد. ایران پایگاه و حامی اصلی اندیشه مقاومت اسلامی بوده و با همه توان به حمایت از جنبش های مقاومت اسلامی با گرایش های مختلف می پرازد.
شیخ عبدالله الدقاق همچنین با اشاره به ادامه مقاومت اسلامی در کشور بحرین تأکید کرد که یکی از مهمترین نتایج مقاومت اسلامی در بحرین، مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مبارزه با ظلم و ستم محسوب می شود؛چرا که اسرائیل غده سرطانی است و باید مبارزه با آن را تا زمان نابودی ادامه داد.

کد خبر 108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha