شیعه اهل نقد مذاهب اسلامی است نه توهین

کارشناس مذهبی گفت: کارشناس مذهبی افزود: شیعه کاملا با توهین مخالف است و آنچه در روایت مورد تاکید قرار گرفته این است که به سران و محبین مذاهب اسلامی توهین نکنند؛ بنابراین شیعه اهل توهین نیست اما نقد را انجام می دهد.

به گزارش عتبه نیوز، حجت الاسلام سید حسن فاطمی کارشناس مذهبی در حاشیه نشست مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گفتگو با سرویس بین الملل آستان قدس رضوی گفت: برگزاری ویژه برنامه شهادت حضرت علی اصغر(ع) در جهان، تاثیر بسیاری داشته و برگزاری چنین همایش هایی باعث گرایش افکار به سمت شیعه و قیام امام حسین(ع) می شود.
وی ابراز کرد: در جایی می خواندم بعد از برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) یکی از پاکستانی های اهل سنت می گوید اگر ذهن ها خالی از تمام علقه ها باشد جهان به حقانیت سیدالشهدا(ع) پی خواهد برد.
حجت الاسلام فاطمی گفت: لذا برای ترویج و حقانیت شیعه بسیار کار شده و تاثیر گذار نیز بوده‌، اما هنوز جای کار دارد و بنده اگر بخواهم از ۲۰ نمره ای به آن بدهم، می گویم هنوز در مرحله پنجم ششم هستیم.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: کار برای ترویج فرهنگ شیعه باید غنی، پربار و منسجم باشد و برای تحقق این امر می بایست مسئولینی که در این زمین کار می کنند مشارکت بالایی داشته باشند.
معرفی و تببین شخصیت ائمه اطهار مصداق جهاد تبیین استحجت الاسلام فاطمی افزود: رشد افکار عمومی وظیفه تمام تک تک آحاد جامعه و انسان های تاثیرگذار است. برگزاری مراسم یاد و نام اهل بیت(ع) در عصری که پر از نحله های فکری انحرافی است، ضروری است و این خود یکی از مصداق جهاد تبیین است که رهبری بر آن تاکید دارند.
وی در پاسخ به این پرسش کاستی های قابل ذکر از دیدگاه شما در اقدامات و ابتکاراتی که برای تبیین مقام اهل بیت (ع) به دیگر ادیان و مذاهب انجام می شود چیست؟ ابراز کرد: علت آن را باید در این مهم جستجو کرد که بیشتر از آنکه به مسائل اعتقادی و اخلاقی جامعه بپردازیم به مسائل سیاسی اهمیت دادیم.متاسفانه عده ای هم که می خواهند کار کنند مسائل را به بحث های سیاسی می کشانند.
این کارشناس مذهبی در خصوص اینکه در معرفی شیعه چه ملاحظاتی باید صورت گیرد، گفت: در این مساله گاهی بحث شیعه و سنی و وحدت را مطرح می کنیم و زمانی بحث انحرافات درون اعتقادی.
حجت الاسلام فاطمی ابراز کرد: زمانی که بحث حرکت علمی به میان می آید ملاحظه ای نیست چون بر اساس مدرک و استنباط صورت می گیرد . اگر ما اشتباه می کنیم باید رفع کنیم و اگر راست می گوییم باید آنها قبول کنند.
شیعه اهل نقد مذاهب اسلامی است نه توهین این کارشناس مذهبی افزود: شیعه کاملا با توهین مخالف است و آنچه در روایت مورد تاکید قرار گرفته این است که به سران و محبین مذاهب اسلامی توهین نکنند؛ بنابراین شیعه اهل توهین نیست اما نقد را انجام می دهد.
وی ادامه داد: اینکه ما به اسم وحدت نقد نکنیم معنا ندارد و به اسم ملاحظه بسیاری از معارف شیعه را مطرح نکنیم ضرر می کنیم، ملاحظه در توهین است.

کد خبر 109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha