آغاز بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۴ طرح خدمت رسانی ملی و استانی بنیاد کرامت رضوی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان

در آستانه سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع)، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۴ طرح ملی و خدمت رسانی آستان قدس، به همت بنیاد کرامت رضوی و به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش عتبه نیوز، این طرح ها که شامل حوزه های مختلفی همچون تشرف زائران محروم و بیمار، اشتغالزایی، خدمات مشاوره، عمرانی، فرهنگی و ورزشی است، عرصه خدمت خادمان و خادمیاران رضوی به زائران، مجاوران و عموم مردم ایران اسلامی به ویژه محرومان و نیازمندان را گسترده‌تر خواهد کرد و دل‌های بیشتری را به مهر امام هشتم(ع) گره خواهد زد.
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: آغاز بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۴ پروژه ملی امروز با حمایت تولیت آستان قدس رضوی شکل گرفته و به لطف امام رضا(ع) همزمان در تمامی استان‌های کشور آماده اجراست.
 

خدمت به مردم سیستان و بلوچستان و اهالی روستای حسین‌آباد جنگل
محمد حسین استادآقا به برخی از این پروژه ها اشاره کرد و افزود: یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، بحث توانمندسازی مردم است که در این راستا ما در تلاش هستیم خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی، توان فعالیت اقتصادی پیدا کنند و روی پای خود بایستند. 
وی افزود: در دهه کرامت سال گذشته و با دستور تولیت آستان قدس رضوی، خدمت رسانی به کشاورزان منطقه سیستان و بلوچستان که بیش از ۱۵ سال است از خشکسالی شدید رنج می‌برد، با حفر ۵۰ چاهک برای زیر کشت بردن ۱۰۰ هکتار زمین  به بهره‌برداری رسید و همان زمان مقرر شد ۵۰۰ چاهک جدید نیز حفر شود که در مرحله نخست ارائه این خدمت، امروز ۳۰۰ چاهک به بهره‌برداری رسیده و تحویل خانواده هایی می شود که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. 
به گفته استاد آقا، با ارائه این خدمت ۳۵۰ هکتار زمین زیر کشت خواهد رفت و تا دو ماه آینده نیز ۲۰۰ چاهک دیگر حفر خواهد شد. 
وی همچنین گفت: پروژه دیگر بنیاد کرامت رضوی لوله گذاری و کف شکنی چاه آب در منطقه  حسن آباد جنگل است که مورد تقاضای مردم این منطقه بوده و امروز به بهره‌بردای خواهد رسید.
 

اطعام نیازمندان، تامین جهیزیه زوج های جوان، آزادسازی زندانیان
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی طرح اطعام را از دیگر پروژه‌های این دهه ذکر کرد و گفت: اطعام گسترده مردم و به ویژه نیازمندان در مناسبت های مختلف، یکی از طرح های ثابت و مستمر بنیاد کرامت رضوی در سراسر کشور است و امروز نیز به همت مرکز خادمیاری ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم در سراسر کشور طبخ و توزیع می‌شود. 
استاد آقا افزود: در همین راستا آشپرخانه متمرکزی در استان بوشهر احداث شده که بیش از ۲۰ هزار وعده غذا در حاشیه این شهر توزیع خواهد شد. 
وی همچنین به پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و افزود: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ طرح آزاد سازی این  زندانیان کلید خورد و مراسم گلریزان را در حرم مطهر رضوی برگزار شد که خوشبختانه این اقدام خداپسندانه به صورت مستمر ادامه یافته و تا کنون ۶۱۰ نفر زندانی آزاد شده اند و امروز نیز ۴۷ نفر دیگر به کانون خانواده های خود باز خواهند گشت. 
استاد آقا اهداء جهیزیه به مزدوجین محروم سراسر کشور را دیگر طرح حمایتی بنیاد کرامت رضوی برشمرد و گفت: در بهمن ماه سال گذشته با مشارکت کمیته امداد ۱۰۰۰ سری جهیزیه به نومزدوجین اهدا شد و از ۱۰ خرداد ماه امسال نیز توزیع ۴۸۵ سری جهیزیه در سراسر کشور آغاز خواهد شد. 
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی فراهم کردن شرایط زیارت برای زائر اولی‌ها و بیماران صعب‌العلاج را از دیگر اقدامات در این ایام دانست و خاطر نشان کرد: از امروز میزبان هزار نفر از این زائران از سراسر کشور هستیم، همچنین همزمان ۱۰۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار در قم به مشهد اعزام می‌شوند. 
استاد آقا همچنین افتتاح کلینیک مشاوره جدید در ورزشگاه امام رضا(ع)، آغاز پویش تامین ۸ هزار قلم جهیزیه توسط ۸ هزار روضه خانگی،  افتتاح خیاط خانه مشهد و اشتغالزایی برای ۶۰ بانوی سرپرست خانوار، آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع زیارتی مهران برای زائران عتبات و افتتاحیه جشنواره فرهنگی و ورزشی در ۲۰۲۰ محله محروم کشور را از دیگر پروژه‌های اجرایی بنیاد کرامت رضوی برشمرد.
 

جزئیات ۱۴ طرح افتتاح شده
از جمله طرح های افتتاح شده بنیاد کرامت، افتتاح کارگاه خیاطی در شهر مشهد است که با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار و خانواده های دارای درآمد پایین اجرایی شده است. در قالب این طرح با اخذ سفارش کار از مراکز پوشاک و تهیه و تولید البسه، برای ۶۰ زن سرپرست خانوار اشتغالزایی شده است. بنیاد کرامت رضوی پیش از این نیز طرح های اشتغالزایی متعددی اجرایی کرده و با ارائه  ۱۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تاکنون، بستر اشتغال‌زایی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل را فراهم کرده است.
 

خدمت به کشاورزان روستای حسین آباد جنگل
امروز همچنین چند طرح حمایتی در روستای حسین آباد جنگل نیشابور به بهره برداری رسید و بهسازی و لوله گذاری ۲۵۰۰ متر شبکه آبرسانی برای تامین آب کشاورزی ، ایجاد کارگاه اشتغال  و تسهیلات اشتغال  و همچنین اهدای جهیزیه  به زوج های جوان، سه طرح مهم در این روستای موقوفه بود. در قالب طرح عمرانی مد نظر در این روستا، لوله گذاری به طول ۲۵۰۰ متر با قطر ۲۵۰ میلیمتر در فاز اول و اجرای لوله های فرعی به قطر ۱۱۰ میلیمتر در فاز دوم محقق خواهد شد که به افزایش سطح آبدهی اراضی کشاورزی و افزایش بهره بری از منابع آبی و ارتقاء سطح درآمد مردم این روستا منجر خواهد شد. 
 

آغاز بهره برداری از  ۳۰۰چاهک جدید در سیستان وبلوچستان
همزمان با دهه کرامت، خدمت رسانی خادمان و خادمیاران رضوی به مردم سیستان و بلوچستان نیز توسعه یافت و ۳۰۰ چاهک در شهرهای در زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به بهره برداری رسید که منجر به زیر کشت رفتن صدها هکتار زمین کشاورزی خواهد شد.
 

بهسازی ۱۱۰ منزل خانواده های محروم سیستان کلید خورد
دیگر طرح خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان، طرح بهسازی خانواده های محروم این استان است که امروز آغاز شد. با اجرای این طرح و با مشارکت خیرین و کانون های خدمت رضوی ۱۰۰ منزل خانواده های محروم در منطقه سیستان بهسازی خواهد شد. همچنین بهسازی منازل ۸ خانواده سادات احسان پذیر در حاشیه شهر مشهد و در قالب اردوی جهادی بخش دیگری از خدمت در این عرصه است. بنیاد کرامت رضوی پیش از این نیز با مشارکت گروه های جهادی، بیش از ۱۳۰۰ منزل آسیب‌دیده از بلایای طبیعی در استان‌های مختلف را مرمت و بهسازی کرده است.
 

اهدای ۴۸۵ سری جهیزیه
بنیاد کرامت رضوی همچنین با هدف حمایت از جوانان و کمک به ازدواج آنها، همزمان با دهه کرامت ۴۸۵ سری جهیزیه تامین و به این زوج اهدا کرد. خادمان و خادمیاران رضوی پیش از این نیز با تامین جهیزیه و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به ۶۰۰۰ نفر نو مزدوج، به تسهیل تشکیل خانواده و آغاز زندگی آنها کمک کرده اند.
 

آغاز پویش تأمین ۸۰۰۰ سری جهیزیه به همت ۸۰۰۰ روضه خانگی
به منظور توسعه فرهنگ مشارکت مردمی در تامین جهیزیه زوج های جوان محروم، امروز بنیاد کرامت رضوی پویش تازه ای را نیز آغاز کرد. با اجرای این پویش ۸هزار محفل روضه خانگی متولی تامین ۸هزار قلم جهیزیه خواهند داشت تا شرایط را برای آغاز زندگی زوج های جوان تسهیل کنند.
 

میزبانی از ۱۰۰۰ زائر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج 
در دهه کرامت امسال همچنین طرح میزبانی از زائران مبتلا به بیماری های صعب العلاج آغاز شد و در این قالب با با همکاری کانون های خدمت رضوی در استان های کشور، هزار نفر از این بیماران شناسایی و برای تشرف به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، به مدت سه روز میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود و از خدمت اقامت رایگان بهره مند خواهند شد.
 

تشرف ۵۰۰ زن سرپرست خانوار از شهر قم 
دیگر طرح آغاز شده در این دهه، میزبانی از زنان سرپرست خانوار شهر قم است که به مناسبت دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع)، میهمان آستان برادر کریمه اهل بیت(س) می شوند. بنیاد کرامت رضوی طی ماه های گذشته نیز زمینه تشرف حدود ۱.۵ میلیون زیارت اولی به حرم مطهر رضوی را فراهم کرده است.
 

ورود کاروان دوچرخه سواران به مشهد مقدس
در قالب طرح های ورزشی نیز، اعزام کاروان دوچرخه سواران به مشهد مقدس اجرایی شد. به این منظور،۸۵ دوچرخه سوار، شامل ۶۰ نفر از قم و ۲۵ نفر از یزد، با همکاری کانون های خدمت رضوی و در قالب یک کاروان ورزشی مسیر تشرف به مشهد مقدس را رکاب زدند و زائر امام مهربانی ها شدند.
 

آغاز جشنواره فرهنگی  ورزشی ویژه ۲۰۲۰ محله محروم کشور
همچنین بنیاد کرامت رضوی امروز جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه ۲۰۲۰ محله محروم کشور را آغاز کرد. این جشنواره ویژه نونهالان و نوجوانان مناطق حاشیه شهرهای کشور است که در رشته های فوتسال، والیبال و باستانی برگزار می شود. ایجاد ۴ مجتمع فرهنگی ورزشی در مساحتی حدود ۲۵ هکتار در قالب ۲۵ رشته ورزشی ویژه آقایان و ۱۹ رشته ورزشی ویژه بانوان و اختصاص اماکن و تجهیزات ورزشی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال و ارائه لوازم ورزشی به حاشیه شهرهای کشور، خدمات گذشته بنیاد کرامت رضوی در این حوزه بوده است.

افتتاح کلینیک مشاوره کرامت 
در زمینه خدمات روانشناسی و مشاوره نیز امروز کلینیک مشاوره کرامت در ورزشگاه امام رضا(ع) افتتاح شد. همچنین رونمایی از مجموعه آموزشی «دختران نور» دیگر طرح این دهه است که به صورت تخصصی به موضوعات مرتبط با دختران خواهد پرداخت. استفاده از اساتید متخصص در حوزه روان‌شناسی و به روز بودن آموزه‌ها و موضوعات با ۱۰ موضوع اختصاصی ویژه دختران در مهارت‌های ارتباطی، از ویژگی های مجموعه آموزشی «دختران نور» است.کارنامه خدمات گذشته بنیاد کرامت رضوی در این عرصه تا کنون نیز شامل برگزاری آموزش های تخصصی ویژه روانشناسان در بیش از ۴۰ دوره تخصصی و ۱۴ هزار نفر ساعت و همچنین ارائه آموزش های گروهی برای عموم مردم بوده است. همچنین تا کنون ۲۵۴ کانون تخصصی خادمیاری مشاوره با حضور ۱۰۵۱ خادم‌یار روان‌شناس در ۳۱ استان کشور افتتاح شده است.
 

آزاد سازی  ۴۷ زندانی
امروز همچنین در ادامه اجرای پویش «نذر امام» برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد،  ۴۷ زندانی به برکت نام امام رضا(ع)، گذشت شاکیان و حمایت خیران، از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند. در قالب این پویش تاکنون با تامین و پرداخت ۳۲۶ میلیارد تومان بدهی زندانیان، ۶۴۰ مادر و پدر زندانی از زندان آزاد شده اند.
 

کلنگ زنی مجتمع رفاهی مهران
بنیاد کرامت رضوی همزمان با دهه کرامت، عملیات اجرایی احداث مجتمع رفاهی در منطقه مرزی مهران را نیز کلنگ زنی کرد. با احداث این مجتمع خدمت رسانی به زائران عتبات، به ویژه در ایام اربعین حسینی توسعه خواهد یافت. در حال حاضر نیز ۲۲ مجتمع رفاهی میان راهی آستان قدس رضوی در ۷ استان کشور، به عموم مسافران و زائرانی که در مسیر تشرف به مشهد مقدس هستند، خدمت رسانی می کند.
 

برپایی سفره کرامت با ۵۰۰ هزار وعده غذایی
همچنین امروز با محوریت میزبانی از اقشار کم درآمد، توزیع ۵۰۰ هزار وعده غذایی در سراسر کشور آغاز شد. این حوزه خدمت رسانی بنیاد کرامت در ماه های گذشته نیز مورد توجه ویژه بوده و در همین راستا تا کنون ۵۸۰ هزار کیلو گوشت عقیقه، نذورات و قربانی و ۵۰ میلیون وعده غذایی، طبخ و بین زائران و نیازمندان توزیع شده است.

کد خبر 1146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha