اختتامیه نوزدهمین دوره تخصصی سفیران رضوی ویژه نخبگان حوزه بین‌الملل برگزار شد

در آستانه میلاد با سعادت میلاد حضرت رضا(ع) و ایام پر خیر و برکت کرامت، اختتامیه نوزدهمین دوره کارگاه‌های آموزشی تخصصی سفیران رضوی ویژه نخبگان حوزه بین‌الملل به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز، تعداد ۲۳ نفر از اساتید قرآنی و حوزه علمیه برهان کشور بحرین در این دوره آموزشی ۱۵ روزه که با همکاری  مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، مکتب نرجس خاتوان و حوزه علمیه خراسان برگزار شد، حضور یافتند و از برنامه‌هایی که برای آنان تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند.
 در این دوره مباحثی همچون تفسیر با محوریت جایگاه زن در قرآن، تمدن اسلامی با نگاه به آیات قرآنی و زنان تمدن‌ساز،  تدبر در قرآن کریم و دوره‌های تخصصی تجوید، حفظ و قرائت قرآن به مخاطبان ارائه شد.
همچنین علاوه بر برگزاری این دوره‌های آموزشی، برگزاری جلسات و بازدید از موسسات وابسته به آستان قدس رضوی و خارج از آستان قدس همچون حوزه علمیه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی ویژه این فراگیران بود.
در پایان این دوره‌های آموزشی مقرر شد در سال دو گروه از اساتید قرآنی کشور  بحرین  در شهر مشهد مقدس حضور یابند  و دوره‌های تخصصی برای آنان برگزار شود و همچنین برخی از دوره‌ها به صورت مجازی و آنلاین تدارک دیده شود.
از دیگر دستاوردهای برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌توان به ایجاد همگرایی و بسترسازی برای مشارکت موسسات مختلف در برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد.
شایان ذکر است، با توجه به اینکه برخی از مجموعه‌های همسو غیر دولتی همانند مجموعه گوهرشاد در برگزاری این دوره آموزشی همکاری‌های خوبی داشتند این هم‌افزایی فتح آغازی برای همکاری بیشتر با سایر موسسات در برگزاری این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

کد خبر 1155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha