ارائه آثار بنیاد پژوهش‌های  آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب دوحه قطر

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران، آثار خود را در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه در معرض دید علاقمندان گذاشت.

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و ارائه آثار با موضوعات مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی، فقه و اصول، فرهنگ و سیره اهل بیت (ع)، کلام و فلسفه اسلامی، فرهنگ و سیره رضوی و... از جمله فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد پژوهش‌های اسلامی است که طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی های صورت گرفته از سوی معاونت ترویج و اجتماعی سازی این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.
 معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب افزود: آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی همواره مورد توجه استادان، محققان و دانش‌پژوهان نخبه و صاحب‌نام جهان اسلام بوده است و حضور بنیاد در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر کتاب، سبب شده است تا دسترسی به پژوهش‌های نخبگانی و فاخر بنیاد برای این گروه‌ها، تسهیل شود.
حسن آرام همچنین به حضور بنیاد در نمایشگاه بین‌ المللی کتاب قطر اشاره کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه، بنیاد با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران حضور یافت که سی عنوان از آثار پژوهشی محققان این پژوهشگاه به زبان‌های عربی و انگلیسی به علاقمندان ارائه شد.
وی با تأکید بر اینکه حضور در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب می‌تواند جایگاه علمی آستان قدس رضوی را در سطح جهانی ارتقا بخشد، گفت: هر نمایشگاه کتاب یک پایگاه علمی برای آستان قدس رضوی است و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با عنایت ویژه امام هشتم علیه السلام توانسته است این شعار مهم را محقق سازد.
آرام همچنین افزود: کتاب‌های "المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغته"، "نصوص فی علوم القرآن"، "داراسات الفنیه فی صور القرآن"، "السیره العملیه لنبی المصطفی(ص)"، "الامام الرضا(ع) عند اهل السنه"، "طبقاه الرواه المهدی بروایه اهل السنه" و "مناهج المولفین فی الفقه المقارن" برخی از آثار ارائه شده در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه در کشور قطر است.

گفتنی است سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با شعار «با خواندن رشد می‌کنیم» با حضور ۵۰۰ انتشارات از ۳۷ کشور از ۲۲ تا ۳۱ خرداد ماه  ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های شهر دوحه پذیرای علاقه‌مندان بود. در این نمایشگاه ۱۸۰ هزار عنوان کتاب در ۷۵۰ هزار جلد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان به معرفی و عرضه ۸۰۰ عنوان کتاب  از ۶۰ ناشر در موضوع‌های کودک و نوجوان، کتب نفیس، آموزش زبان‌فارسی، موضوعات قرآنی، تقریب مذاهب و... پرداخت.

کد خبر 1344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha