نگاهی به برنامه زائران خانه خدا در روز ترویه

زائران بیت الله الحرام روز (دوشنبه) برای گذراندن روز ترویه تا طلوع آفتاب روز نهم ذی الحجه راهی منا می‌شوند.

به گزارش عتبه نیوز به نقل از تقریب؛ زائران خانه خدا روز ترویه که روز هشتم ذی الحجه است را در منا می گذرانند و به پیروی از سنت حضرت محمد (ص) شب را در آنجا می‌مانند. زائران در روز ترویه ذکر تلبیه را زمزمه می‌کنند.


محمد القرنی رئیس واحد امنیت در وزارت حج و عمره عربستان از حضور دو میلیون و ۵۰ هزار زائر خبر داد.


وی در این باره توضیح داد: اعزام زائران از عصر روز یکشنبه آغاز گردیده و تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (هشتم ذی الحجه) ادامه دارد تا همه در زمان معین وارد منا شوند.

القرنی با بیان این که مسیرهای هر اتوبوس مشخص شده است تا از روانی تردد بدون معطلی مطمئن باشیم، تصریح کرد: ۶۰ درصد این گروه را زائران خارج از کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: روند کمک‌رسانی تا ظهر دوشنبه ادامه دارد و این در حالی است که هیئت‌های حجاج داخلی که بالغ بر ۱۸۰ هزار زائر هستند، پس از اتمام طواف به منا وارد می‌شوند.


در روز نهم ذی الحجه، زائران عرفه می‌روند و در آنجا نماز ظهر و عصر را با هم می‌خوانند. از آنجا به مزدلفه می‌روند و شب را در آنجا می‌گذرانند.

صبح روز دهم، حجاج برای رمی جمرات راهی منا خواهند شد سپس سر خود را می‌تراشند یا موهای خود را کوتاه کرده و قربانی را ذبح می‌کنند.


سپس زائران برای گذراندن ایام تشریق در منا بیتوته کرده و پس از پایان به مکه می‌روند تا طواف وداع را انجام دهند و مناسک حج را به پایان رساند.
 

روز یکشنبه، زائران در بدو ورود به مکه مکرمه در آغاز مناسک خود طواف ورود را انجام دادند.

کد خبر 1395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha