آیین افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا برگزار شد

­مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی گفت: ۵۴ قاری و حافظ از بیش از ۳۰ آستان مقدس، زیارتگاه و مسجد در مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا حضور دارند.

به گزارش عتبه نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کرار الشمری مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا گفت: متسابقین حاضر در دومین دوره جایزه بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن کربلا از کشورهای عراق، ایران، عربستان، کویت، سوریه، لبنان، الجزایر، افغانستان، ترکیه و مصر هستند.

وی با اشاره به این که ۱۵ داور متخصص بین‌المللی، اجرای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را ارزیابی می‌کنند، گفت: هدف از برپایی این مسابقات این است که به جهانیان نشان دهیم که ما همیشه و پیوسته با قرآن هستیم و با هجمه‌های هدفمند علیه این کتاب الهی برخورد می‌کنیم.

الشمری اضافه کرد: ما همچنین با برپایی این رویداد قرآنی می‌خواهیم به جهانیان نشان دهیم که هر چقدر دشمنان بری ایجاد فتنه تلاش کنند، خداوند متعال این فتنه آن‌ها را به دست گروهی از مؤمنان حافظ کلام وحی خنثی خواهد کرد.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن جایزه کربلا به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی و در چارچوب فعالیت‌های هفته یاری قرآن در صحن حرم مطهر حسینی در کربلای معلی برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن جایزه کربلا عصر دیروز، ۱۸ تیر در صحن حرم مطهر حسینی در کربلای معلی برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این مسابقات، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی، سید ریاض الحکیم، از علمای برجسته حوزه علمیه، شیخ علی النجفی، مدیر دفتر آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی از مراجع تقلید حوزه علمیه نجف، شیخ خیرالدین الهادی، مدیر دارالقرآن آستان حسینی و جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه نجف اشرف و مسئولان آستان حسینی و همچنین، داوران و متسابقان حضور داشتند.

کد خبر 1569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha