کاروان جانبازان حج تمتع وارد کشور شد

­کاروان جانبازان حج تمتع ۱۴۰۲ شامل ۷۷ نفر از جانبازان سرافراز کشورمان پس از ۳۸ روز اقامت در سرزمین وحی و انجام مناسک از طریق فرودگاه جده وارد تهران شد.

به گزارش عتبه نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، کاروان جانبازان حج تمتع روز یکشنبه ۱۸ تیرماه پس از آخرین زیارت خانه خدا در مکه مکرمه، از فرودگاه جده بسوی تهران به پرواز درآمد و در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با استقبال مردم، مسئولان و خانواده‌های حجاج قرار گرفت.

امسال حدود چهار هزار و ۳۵۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان به حج تمتع مشرف شدند که ۷۷ نفر از این تعداد را کاروان جانبازان سرفراز کشورمان تشکیل می‌دادند.

هرساله جمعی از جانبازان دفاع مقدس در قالب کاروان ویژه راهی سرزمین وحی می‌شوند و امسال ۲۹ نفر از اعضای این کاروان، جانبازان بالای ۷۰ درصد با شرایط خاص بودند.

کاروان جانبازان حج تمتع ۱۴۰۲ در قالب کاروان‌های مدینه اول بودند که پس از پنج روز حضور در شهر پیامبر و زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع، در مسجد شجره مُحرم و عازم مکه مکرمه شدند و به جمع حجاج ایرانی خانه خدا پیوستند.

امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف شدند که پس از انجام اعمال و مناسک حج، روند بازگشت آن‌ها به کشور از دوازدهم تیرماه آغاز شده است و تا سوم مرداد ادامه دارد.

کد خبر 1579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha