رواق دارالرحمه حرم رضوی میزبان عزادارن آذری زبان

به مناسبت ایام دهه اول محرم مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی با تدارک برنامه‌های فرهنگی و معرفتی متعدد میزبان سوگواران حسینی آذری زبان در رواق دارالرحمه است.

به گزارش عتبه نیوز، محفل عزاداری به مناسبت دهه اول محرم ویژه زائران آذری زبان در جوار بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به همراه سخنرانی حجت الاسلام محمدباقر ساعی ور نماینده رهبری در گرجستان و مرثیه سرایی و نوحه خوانی احد سبزی، پیمان همرنگ و کریم زینال زاده برگزار شد.
 

احیای نظام اسلامی، محور قیام امام حسین

حجت الاسلام محمدباقر ساعی ور در این مراسم به تبیین موضوع محرم پرچم بیداری امت اسلامی پرداخت و اظهار کرد: احیا نظام اسلامی محور اصلی قیام امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا بود.
وی با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا(ع) کامل‌ترین عامل برای بصیرت افزایی است، گفت: در حماسه تاریخ‌ساز ابا عبدالله الحسین(ع) حکمت‌ها و عبرت‌های زیادی نهفته که نیارمند بازخوانی و انتقال به مردم به ویژه نسل جوان است.
 نماینده رهبری در گرجستان با بیان اینکه فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) پناهگاه و منبع قدرت همه انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: مسئله بیداری اسلامی در جهان یکی از ثمرات نهضت عاشورا است.
لازم به ذکر است مراسم سوگواری حسینی ویژه زائران آذری زبان در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی از 27 تیر آغاز شده و تا 6 مرداد ماه مصادف با دهم محرم ادامه دارد.

کد خبر 1726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha