چگونه برای کودکان گذرنامه اربعین بگیریم؟

بسیاری از زائران اربعین به همراه خانواده عازم سفر عشق می شوند، اما دریافت گذرنامه برای فرزندان مشکلی بود که آنان را به سختی می انداخت؛ امسال پلیس امکانی را فراهم کرده که خانواده‌ها با خیال راحت راهی بهشت شوند.

بسیاری از زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همراه اعضای خانواده عازم سفر عشق می شوند، اما مشکل دریافت گذرنامه برای فرزندان پیش روی آنان بود. امسال پلیس گذرنامه زمینه ای را فراهم کرده است که والدین همراه فرزندانشان قدم در مسیر دلدادگی حضرت مولا بگذارند و راهی بهشت بین الحرمین شوند.

برای ثبت درخواست گذرنامه ویژه اربعین از طریق اپلیکیشن "پلیس من" باید شماره موبایلی که در این اپلیکیشن ثبت می‌شود با کدملی فرد متقاضی هم‌خوانی داشته باشد (کد ملی و مالک شماره موبایل باید یک فرد باشد)، یعنی افراد نمی‌توانند برای دیگران با کد ملی‌های مختلف درخواست دریافت گذرنامه ویژه اربعین را از طریق اپلیکیشن "پلیس من" ثبت کنند.

پدران می‌توانند برای فرزندان خود درخواست صدور گذرنامه ویژه اربعین را از طریق اپلیکیشن "پلیس من" ثبت کنند؛ پلیس گذرنامه بعد از بررسی اطلاعات، درخواست را تأیید و گذرنامه ویژه اربعین را برای آن فرزند چاپ و ارسال می‌کند.

اگر سیستم خطا دهد و پدر نتواند درخواست صدور گذرنامه ویژه اربعین را برای فرزندش ثبت کند، باید به ادارات پلیس گذرنامه در سراسر کشور مراجعه و این درخواست را حضوری ثبت کند.

فیلم مراحل درخواست گذرنامه زیارتی از طریق اپلیکیشن پُلیسِ مَن

هزینه ۵۰ هزار تومانی صدور گذرنامه

هزینه صدور گذرنامه ویژه اربعین ۵۰ هزار تومان است و بین ۳ تا ۵ روز کاری بعد از ثبت درخواست، برای افراد ارسال می‌شود.

اعتبار گذرنامه‌های ویژه اربعین ۵ ساله است و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر اعتبار دارد.

چگونه برای کودکان گذرنامه اربعین بگیریم؟ / مشکل زیر ۱۸ ساله‌ها حل شد + فیلم

مشکل ثبت‌نام زیر ۱۸ ساله‌ها در سماح حل شد

با توجه به ممنوعیت فروش سیم‌کارت به افراد کم‌تر از ۱۸ سال، در روزهای اخیر امکان ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در سامانه سماح وجود نداشت.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، مشکل ثبت‌نام افراد زیر ۱۸ سال در سامانه سماح برطرف شد و این افراد هم می‌توانند به عنوان یکی از اعضای گروه به زیارت اربعین مشرف شوند.

کد خبر 1774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha