«غلام‌عباس عباسی» قبل شهادت در حسرت خادمی امام رئوف بود

مشهد ـ غلام‌عباس عباسی خادم افتخاری عتبه مقدسه شاهچراغ(ع) بود که سال‌ها آرزوی خدمت به بارگاه منور امام هشتم(ع) و شهادت را داشت. اما آسمانی شدن او بر خادمی‌اش‌ در مضجع شریف امام مهربانی‌ها مقدم افتاد.

عتبه نیوز ـ آزیتا ذکاء؛ قریب به ۱۰ ماه از حمله تروریستی شاهچراغ(ع) و شهادت ۱۳ زائر بارگاه منور حضرت احمد بن موسی(ع) در هنگام نماز مغرب نگذشته بود که باری دیگر در ساعت گلبانگ اذان و اقامه نماز شب مجدد این صحن و سرای ملکوتی به خون زائرانش رنگین شد.
با اینکه تروریست با تبعه تاجیکی فرصت پیدا نکرد بیشتر از ۱۱ تیر نثار زائران این مضجع شریف کند و در یک اقدام شجاعانه زمین‌گیر شد؛ اما همان تعداد کم نیز به مجروحیت شش نفر و آسمانی شدن یک خادم و یک نیروی امنیتی انجامید.
بار دیگر به ساحت مقدس این امامزاده عظیم‌الشأن جسارت شد و عواطف و اذهان عمومی را جریحه‌دار کرد. در دومین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) یک خادم از ردای خدمت به پوشش شهادت مفتخر گردید و حاجتی که سال‌ها در قنوت نمازش از خدا خواسته بود به اجابت رسید.
چهارشنبه امام رضایی این هفته، گزارشی از شهید «غلام‌عباس عباسی» تهیه کردیم تا بیشتر با او آشنا شویم که مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.
 

«غلام‌عباس عباسی» قبل شهادت در حسرت خادمی امام رئوف بود



زاده شهرستان خرامه
غلام‌عباس عباسی دهم مردادماه سال ۱۳۳۳ در روستای سفلی شهرستان خرامه در استان فارس در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و دو برادر و سه خواهر داشت. پدرش کشاورز بود و از این راه به گذران زندگی می‌پرداخت. وی پس از تحصیل در مقطع راهنمایی برای کمک به خانواده، همراه پدرش به کشاورزی مشغول شد.

بازنشسته سپاه پاسداران
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دی‌ماه سال ۱۳۶۰ وارد سپاه شد و برای دفاع از میهن اسلامی عازم جبهه گشت.
غلام‌عباس عباسی در دوران دفاع مقدس در تیپ ۵۶ یونس در واحد آماد و پشتیبانی خدمت کرد و در عملیات‌های مختلف حضور داشت.
در پشت جبهه نیز در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جنگ در نقاط مختلف فعالیت داشت و کار برای خدا را افتخاری برای خود می‌دانست.
وی پس از پایان جنگ تحمیلی در ناحیه مقاومت سپاه خرامه خدمت کرد و در سال ۱۳۸۲ به افتخار بازنشستگی از سپاه پاسداران نائل آمد.
 

«غلام‌عباس عباسی» قبل شهادت در حسرت خادمی امام رئوف بود



عشق حسین(ع) میراث پدری
پدر شهید عاشق خاندان عصمت و طهارت(ع) بود. از این‌رو، خانه‌ای که شهید در آن متولد شده را وقف مجلس امام حسین(ع) کرد و این منزل، حسینیه صاحب‌الزمان(عج) نام گرفت.
پدر شهید روز تاسوعا در حال زنجیر زدن از دنیا رفت. شهید هم از آن به بعد با زنجیر پدرش، پای برهنه پشت سر زنجیرزن‌ها، زنجیر می‌زد.
جامه خدمت او به خلق پس از بازنشستگی از سپاه پاسداران عوض شد و لباس خادمی عزاداران سیدالشهدا(ع) را به تن کرد تا میراث‌دار پدر در عشق‌ورزیدن به امام حسین(ع) باشد.
 

«غلام‌عباس عباسی» قبل شهادت در حسرت خادمی امام رئوف بود


 
عاشق خدمت به امام رضا(ع)
دختر شهید چند سال است که توفیق خادمی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را دارد. این پیرغلام اهل‌بیت(ع) هم تازه چند ماه خادم این عتبه مقدسه شده بود و فکر نمی‌کرد او را با مدرک سیکل برای خادمی قبول کنند.
پس از خادمی این امامزاده بزرگوار آرزو داشت خادم بارگاه ملکوتی امام رئوف هم بشود که شهادت بر این آرزوی او مقدم افتاد.
 

«غلام‌عباس عباسی» قبل شهادت در حسرت خادمی امام رئوف بود



برادر آزاده، جانباز و شهید
ابراهیم عباسی برادر بزرگوار این شهید گرانقدر نیز آزاده و جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس بود که دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین بر اثر موج انفجار و ترکش از نواحی پای راست و چپ، سر، گوش، کمر، چشم و داخلی مجروح شد و به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد و مدت بیش از ۸ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم بعث عراق سپری کرد.
 

«غلام‌عباس عباسی» قبل شهادت در حسرت خادمی امام رئوف بود


 
چهارشنبه شهدایی
ساعت ۹ صبح در رسانه‌ها اعلام شد که چهارشنبه ۲۵ مردادماه مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) از میدان شهدا شیراز به سمت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) خواهد بود. مردم ولایتمدار و شهیدپرور شیراز از دقایقی قبل در محل مراسم حضور پیدا کردند تا دو شهید گرانقدر را به خانه ابدی‌شان بدرقه کنند.
این مراسم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی، علما، طلاب، روحانیان و مسئولان استانی برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد و سپس پیکر مطهر شهید «غلام‌عباس عباسی» در کنار قبور سایر شهدای حرم آرام گرفت.
پیش از این بنا بود که پیکر هر دو شهید در حرم شاهچراغ(ع) به خاک سپرده شود اما به درخواست خانواده شهید «محمد جهانگیری»، پیکر این شهید بزرگوار برای مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری به زادگاهش، روستای کناره مرودشت منتقل شد.

منبع: خبرگزاری رضوی
کد خبر 1875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha