ما به وحدت جهان اسلام با محوریت قرآن بسیار نیاز داریم

سیف صیوان قاری عراقی گفت: بر مبنای این اصل که تمام اسلام امت واحده هستند، ما به وحدت جهان اسلام با محوریت قرآن بسیار نیاز داریم.

به گزارش عتبه نیوز؛ سیف صیوان قاری عراقی در گفتگو با عتبه نیوز گفت: ما از عراق و مکانی که میان درختان، گیاهان، دریا و نهر است حرکت کردیم و به شهر امام رضا(ع) آمدیم.
وی ابراز کرد: برنامه امروز حضور در موزه قرآن آستان قدس رضوی است و خوشحال هستیم که از این مکان استفاده می کنیم و امام رضا(ع) ما را لایق دعوت دانستند.
این قاری عراقی اظهار کرد: برای این حضور خدا را شاکر هستیم و از تمام دست اندرکاران نیز تشکر می کنیم.
سیف صیوان به ارزش والای موزه قران استان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: تمام قرآن های این موزه ارزش والایی دارند و چه آن ها که به خط کوفی نگارش شده اند و چه آنهایی که بر پوست غزال نوشته شدند.
وی ابراز کرد: قران هایی که به ما در موزه نشان دادند، عشق ما و کتاب های گرانبهایی است که آرزوی دیدن آن را داریم. خدا را شاکر هستیم به خاطر پیوند قرآنی ایران و عراق که زمینه بازدید از مکان مقدس را فراهم کرد.
سیف صیوان در پاسخ به این پرسش که در این موزه کدام قران برای شما جایگاه و ارزش بالاتری داشت، افزود: تمام این قران ها ارزشمند هستند و نمی توان متمایز کرد و گفت کدام بالاتر و کدام کمتر هستند؛ چرا که کلهم نور واحد و تمام آن ها زیبا هستند.
این قاری قرآنی در خصوص تعامل برنامه های قرآنی عتبات مقدسه در وحدت جهان اسلام گفت: بدون شک قران بر وحدت جهان اسلام بسیار تاثیرگذار است.
وی خاطر نشان کرد: بر مبنای این اصل که تمام اسلام امت واحده هستند، ما به وحدت جهان اسلام با محوریت قرآن بسیار نیاز داریم و در این زمینه تبادل نظر و تعاملی که بین کشور ایران و عراق‌ صورت می گیرد به تقویت این وحدت کمک خواهد کرد.

کد خبر 212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha