اهدای امانی ۷۰ هزار مترمربع فرش‌ حرم رضوی به هیئت‌های مذهبی

همزمان با ایام پایانی صفر، بیش از ۷۰ هزار مترمربع از فرش‌های حرم مطهر رضوی به صورت امانت در اختیار هیئت‌های مذهبی و محل‌های اسکان قرار داده می‌شود.

به گزارش عتبه نیوز، اداره خدمات فرش حرم مطهر رضوی با توجه به تشرف پرشور زائران به مشهد در ایام پایانی صفر به منظور میزبانی شایسته از محبان حضرت رضا(ع) و حمایت از هیئت‌های مذهبی سطح شهر، تحویل فرش امانی به این هیئت‌ها را با اولویت اسکان زائران در دستور کار قرار داده است. 
 

فرش‌آرایی حداکثری 

فرش‌آرایی بارگاه ملکوتی رضوی در دهه آخر صفر به ویژه در روزهای رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نیز به صورت حداکثری با توجه به نیاز زائران، برگزاری مراسم سوگواری این ایام، اقامه نمازهای یومیه و امکان رفت و آمد هیئت‌های عزاداری در صحن‌های مرکزی و پیرامونی انجام می‌شود. 
همچنین به همت اداره خدمات فرش حرم مطهر رضوی، فرش‌آرایی محل‌های برگزاری مراسم مذهبی این ایام از جمله مراسم شب شهادت امام هشتم(ع) و شام غریبان این امام همام به صورت ویژه انجام خواهد شد. 
خدمات تنظیف و تعویض فرش‌ها در رواق‌ها نیز با توجه به نیاز به طور مستمر و منظم در دهه آخر صفر انجام می‌شود.

 
افزایش ۵۰۰ نفری نیروهای اداره فرش

با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر، تقویت تعداد نیروهای اداره فرش حرم مطهر رضوی در این ایام در دستور کار قرار گرفت و بالغ بر ۵۰۰ نفر فراخوان شده است. 
 خادمیاران بخش نظارت بر خدمات فرش نیز با بازدیدهای مستمر بر چگونگی فرش‌آرایی این آستان ملکوتی نظارت دارند.

کد خبر 2152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha