موکب‌داران حوزه بین‌الملل دهه آخر صفر تقدیر شدند

به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی طی آیینی از ۳۶ موکب‌دار حوزه بین‌الملل دهه آخر صفر از کشورهای عراق، ماداگاسکار و پاکستان، تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش عتبه نیوز، این مراسم عصر شنبه ۲۵ شهریورماه همزمان با سالروز شهادت امام علی بن الرضا(ع) در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری، معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیر ایرانی و محمد شبان، سرپرست معاون امور زائران حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 
میزبانی از ۸ میلیون زائر در ایام پایانی ماه صفر
 معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم و در جمع این موکب داران گفت: ما امروز در جمع برادران حقیقی خود هستیم و معتقد هستیم که شما اهل این سرزمین هستید.
حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری، ادامه داد: ما در جایگاه خادمان آستان مقدس حضرت رضا(ع) افتخار می‌کنیم که در ایام رحلت رسول مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) میزبان شما هستیم و در این ایام پذیرای ۸ میلیون زائر از سرتاسر کشور میزبان زائرانی از کشورهای عراق، افغانستانی و پاکستان بودیم.
وی یکی از اهداف برگزاری این جلسه را علاوه بر دیدار با موکب داران حوزه بین الملل و تقدیر از زحمات آنان در خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت رضا(ع) در شهر مشهد، آسیب‌شناسی و بررسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برشمرد و گفت: بی شک دو کشور ایران و عراق در ایام اربعین حسینی در کربلای معلا و شهادت حضرت رضا(ع) در شهر مشهد نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزیهای مشترکی هستیم.
 

موکب‌داران حوزه بین‌الملل دهه آخر صفر تقدیر شدند

ارتباط عمیق و نزدیک ایرانیان با برادران عراقی
سرپرست معاونت امور زائران آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: ما در چند سال اخیر شاهد حضور مواکب غیر ایرانی و بویژه کشور عراق در ایام شهادت حضرت رضا(ع) هستیم و حضور این مواکب علاوه بر اینکه سعی و تلاششان در خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) است دو مفهوم دیگر دارد.
محمد شبان، ادامه داد: در واقع حضور این مواکب تداعی اربعین را دارند و تجدید خاطراتی برای کسانی است که به کربلا مشرف شده و زائر پیاده سیدالشهدا بودند، همچنین مهم‌ترین پیام حضور این مواکب در شهر مشهد، ارتباط عمیق و نزدیک ایرانیان با برادران عراقی است.
در پایان این مراسم مشکلات و مسائل مواکب مستقر در شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت تا برنامه‌ریزی‌های بهتری برای سال‌های آینده صورت گیرد.

کد خبر 2192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha