گردهمایی ۲۵۰ نفره شیعیان اندونزی در حرم مطهر رضوی

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی جمعی متشکل از ۲۵۰ نفر از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) اندونزی زیان مالایی به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

به گزارش عتبه نیوز، این مراسم صبح روز پنجشنبه ۲۳ شهریوماه همزمان با سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در رواق غدیر حرم مطهر رضوی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و  پس از آن مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت.
مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، نیز در ادامه این مراسم به ایراد سخن پرداخت و به ابعاد مختلف تحول شگرفی که رسول گرامی اسلام(ص) در جامعه آن روز جاهلیت ایجاد کردند اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) دو تن از خاندان خود را بضعه خود معرفی کرده است، دختر گرامی خود حضرت زهرا(ع) و امام رضا(ع) .
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند: «همانا فاطمه(س) پاره تن من است، هر کس او را آزار نماید مرا آزار نموده، و هر کس او را شاد کند، مرا شاد کرده است»، همچنین در روایتی دیگر نقل فرمودند: «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید».
وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) با تلاش و کوشش بسیار و طی ۲۳ سال، آئین، دین، مکتب جدید و متعالی را در جامعه جاهلیت آن روز پایه گذاری کردند و مردم دور از تمدن واخلاق کریمانه را براساس تعالیم الهی تبدیل به مردمی مومن، متدین و انسانهایی الهی و آسمانی کرد.
مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: رسول مکرم اسلام(ص) با جامعه‌ای مواجه بودند که حتی فرزندان خود را می کشتند و ایشان با ابزار اخلاق توانستند این جامعه را تغییر دهند و به جامعه‌ای مسلمان، متدین و مومن تبدیل کنند.
وی ادامه داد:اخلاق همان مولفه‌ای است که پیامبر(ص) فلسفه بعثت خود دانستند و فرموند: «من مبعوث شدم تا مکارم و خوبی های اخلاقی را رشد دهم» در واقع رسول گرامی اسلام(ص) به واسطه اخلاق کریمانه‌ای که داشتند توانستند مردم را به سوی خود جذب کنند و طی مدتی کوتاه به شکل معجزه آسایی اسلام را منتشر کنند.
حجت‌الاسلام ذوالفقاری گفت: ما نیز به تاسی از رسول مکرم اسلام(ص) می‌توانیم با اخلاقی نیکو مردم را به دین اسلام دعوت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تغییر در رفتار نشانه قبولی زیارت است همه ما باید از فرصت زیارت بهره بیشتری ببریم و در واقع کسی که به زیارت ائمه اطهار(ع) مشرف می‌شود باید ایمان و اخلاقش قوی‌تر از قبل باشد.
قرائت زیارت امین‌الله و اهداء هدایای فرهنگی از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه این گروه از رائران بود.

کد خبر 2218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha