مقدمات سفرهای عمره در حال انجام است

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند که به زودی مقدمات سفرهای عمره فراهم خواهد شد.

عباس خداشناس در گفت‌وگوی خبری در خصوص وضعیت سفرهای عمره گفت: مقدمات سفرهای عمره در حال انجام است و رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری نیز اعلام کرده‌اند که به زودی مقدمات سفرهای عمره فراهم خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر تا زمانی که اعزام سفرهای عمره از سر گرفته نشود هیچ ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد. ثبت‌نام سفرهای عمره از سال ۹۴ متوقف شده است.

اعزام ۴۷ کاروان به عتبات در ماه محرم و صفر

وی در خصوص میزان سفرهای عتبات عالیات از خراسان رضوی در ماه محرم و صفر اظهار کرد: در ماه محرم و صفر ۱۷۹۸ زائر از خراسان رضوی در قالب ۴۷ کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند، البته لازم به ذکر است که اعزام کاروان‌های عتبات عالیات در ماه صفر تا پیش از اربعین حسینی به علت اعزام زائران به عراق برای پیاده‌روی اربعین لغو شده بود.

وی با اشاره به از سرگیری اعزام کاروان‌های عتبات به عراق پس از اربعین خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند با مراجعه به سایت عتبات عالیات یا دفاتر زیارتی دارای مجوز ما نسبت به ثبت‌نام برای اعزام به عتبات اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص استقبال زائران از سفرهای عتبات پس از ماه محرم و صفر عنوان کرد: هر مقطعی مسافر و زائر خاص خودش را دارد. زائرانی که به دنبال زیارت در زمان خلوت هستند، در حال حاضر بهترین زمان ممکن برای اعزام به کربلا و عتبات عالیات است، همانطور که مشهد در ماه رمضان و یا پس از دهه پایانی صفر نسبت به سایر ایام مناسبتی خلوت‌تر است و زائران خاص خود را دارد.

خداشناس اضافه کرد: از همین رو اینگونه نیست که بگوییم در حال حاضر سفرهای عتبات عالیات با استقبال زائران همراه نیست، اما به دلیل استقبال گسترده زائران در ایام اربعین از سفر به عراق، در حال حاضر کربلا نسبت به آن موقع خلوت‌تر است. همانطور که مکه و مدینه پس از ایام حج بسیار خلوت‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر معمولا هفته‌ای ۳ تا ۴ کاروان هوایی و حدود ۱۰ کاروان زمینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. توصیه داریم که زائران برای سفر به عتبات از طریق کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

از سفرهای سوریه چه خبر؟

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص وضعیت سفرهای سوریه گفت: سفرهای سوریه کماکان از مشهد انجام می‌شود، اما از مشهد به سوریه به صورت مستقیم سفر نداریم. زائرانی که قصد تشرف به حرم حضرت زینب(س) را دارند می‌توانند با ثبت‌نام در شرکت‌های مرکزی به سوریه نیز اعزام شوند، اما اعزام زائران خراسان رضوی از تهران صورت می‌گیرد.

خداشناس در خصوص عدم اعزام زائران سوریه از مشهد به دمشق افزود: در سال گذشته که از مشهد به دمشق پرواز مستقیم برقرار بود، زائران می‌توانستند به صورت مستقیم به سوریه اعزام شوند، اما از زمانی که در سوریه مشکلاتی به وجود آمد دیگر از مشهد پرواز مستقیم به دمشق نداریم.

منبع: ایسنا
کد خبر 2308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha