امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و دانشگاه بصره

دکتر سعد شاهین الحمادی، رئیس دانشگاه بصره که به اتفاق جمعی از مدیران این دانشگاه جهت شرکت در رویداد هفته علم ایران و عراق به مشهد سفر کرده بود، با حضور در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ، ضمن آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه، تفاهمنامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش عتبه نیوز، دکتر سعد شاهین به اتفاق رئیس دانشکده علوم اداری، رئیس سابق دانشکده داروسازی و معاون پژوهشی دانشگاه بصره با حضور در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ، با هیئت رئیسه دانشگاه گفتگو و تبادل نظر نمود و پس از امضای تفاهمنامه همکاری، از بخش های مختلف دانشگاه دیدن کرد.
 

علاقمندی به برقراری و تداوم ارتباط در سطوح و حوزه های مختلف بین دو دانشگاه

در ابتدای این نشست، دکتر مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، گزارشی از حوزه‌های فعالیت و آمار دانشجویان ایرانی، خارجی و عراقی، استادان و رشته‌های دانشگاه را بیان نمود و با اشاره به وجود مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و واحد مستقل امور کنسولی، خدمات مختلفی را که به دانشجویان غیرایرانی ارائه می‌شود، تشریح کرد.
وی در بخشی از توضیحات خود اظهار کرد: علاقمند به برقراری و تداوم ارتباط در سطوح و حوزه‌های مختلف بین دو دانشگاه علاقمند هستیم. از جمله برنامه‌های مشترک قابل اجرای برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها، عضویت اعضای هیئت علمی در هیئت تحریریه نشریات علمی، مشارکت در راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و برگزاری مسابقات ورزشی است.
این مقام مسئول با اشاره به دو ظرفیت بزرگ و کم نظیر آستان قدس رضوی شامل موسسه تربیت بدنی و کتابخانه مرکزی، آن‌ها را زمینه بسیار مناسبی برای برقراری همکاری متقابل بین دو دانشگاه و نیز دانشگاه بصره با آستان قدس رضوی دانست و اعلام کرد دانشگاه آمادگی دارد با همکاری موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، از 30 دانشجوی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه بصره به مدت یک هفته جهت شرکت در دوره‌های آموزشی و تمرینات ورزشی تخصصی میزبانی نماید. 
وی افزود: همچنین با توجه به وجود دانشکده‌های داروسازی و علوم ورزشی در دانشگاه بصره، فعالیت مشترک با مرکز تحقیقات فناوری های زیستی و سلامت دانشگاه امام رضا علیه السلام می تواند به سرعت در دستور کار قرار گرفته و پیگیری شود.


در ادامه این جلسه نیز دکتر سعد شاهین، رئیس دانشگاه بصره، ضمن ارزیابی مثبت از حضور خود و هیئت همراه در رویداد هفته علم ایران و عراق، با معرفی اجمالی دانشگاه متبوع خود، اظهار کرد: دانشگاه بصره یکی از بزرگترین دانشگاه های عراق و بزرگترین دانشگاه جنوب عراق است و از امکانات متنوع و خوبی برخوردار است؛ اما مشکل اساسی آن این است که با وجود اعضای هیئت علمی، توان استفاده از این امکانات و تجهیزات وجود ندارد. به همین دلیل، به دنبال برقراری تفاهمات و قرارداهای عملیاتی با سایر دانشگاه ها به ویژه در جمهوری اسلامی ایران هستیم که توان و برتری علمی خود را نشان داده است. این امر، شامل استفاده از تجهیزات علمی ساخته شده در ایران نیز می شود.

همکاری با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران، اولویت نظام آموزش عالی عراق است
رئیس دانشگاه بصره به حضور فعال کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی در کشور متبوع خود و فعالیت های شدید تبلیغاتی و سرمایه گذاری اشاره و اظهار نمود که این کشورها به شدت دنبال شناسایی و جذب جوانان نخبه ما هستند تا تفکرات مورد نظر خود را به ایشان القاء نمایند؛ به همین دلیل ما ترجیح می دهیم جوانان ما در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران تحصیل کنند. 
وی ادامه داد:علاقمندیم که از امکانات دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حوزه‌های مختلف و از جمله ساخت و توسعه دانشگاه استفاده کنیم. 
دکتر الحمادی همچنین به برگزاری همایش بین‌المللی تربیت بدنی و ورزش با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه بصره اشاره و خواستار مشارکت دانشگاه بین المللی امام رضا علیه اسلام در این رویداد علمی شد که مورد موافقت هیئت رئیسه دانشگاه قرار گرفت.
در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری به امضاء رئیس دو دانشگاه رسید. در بخشی از این تفاهمنامه، به توسعه همکاری های علمی و فرهنگی، تبادل استاد و دانشجو و استفاده مشترک از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی طرفین اشاره شده است.
دکتر سعد شاهین الحمادی و هیئت همراه سپس از بخش های مختلف دانشگاه به ویژه آزمایشگاه ها، کارگاه ها، سایت های رایانه و کتابخانه دیدن نمودند.

کد خبر 2382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha