کارگروه امام رضا(ع) در وزارت امور خارجه تشکیل شد

با هماهنگی معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی، کارگروه امام رضا(ع) در وزارت امور خارجه تشکیل شد

به گزارش عتبه نیوز؛ معاون بین الملل آستان قدس رضوی در گفت وگوی خبری، به موضوع تشکیل این کارگروه اشاره کرد و گفت: نظر به ضرورت تمرکز بیشتر بر اهمیت دیپلماسی زیارت و حسب هماهنگی‌های به‌عمل آمده با تولیت محترم آستان قدس رضوی کارگروه امام رضا(ع) در وزارت امور خارجه تشکیل شد و  علیرضا بیگدلی، دیپلمات ایرانی و معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران به مدت یک سال به عنوان ریاست این کمیته منصوب شد.
دکتر مصطفی فقیه اسفدیاری، ادامه داد: انتظار می‌رود این کارگروه با مشارکت نمایندگان وزارت امور خارجه، آستان قدس رضوی، استانداری خراسان و سایر دستگاه‌های مرتبط درانجام وظایف مشروحه و در خدمت به زائران خارجی امام رضا(ع) تجربه موفقی را به نمایش بگذارد.
وی در ادامه مهم‌ترین وظایف این کارگروه را، ارتقاء فعالیت وزارت امور خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در مساعدت به نشر معارف و زیارت امام رضا(ع) در خارج از کشور به ویژه در نزد محبین آن امام رئوف(ع)در سراسر عالم، ساده روان کردن مقدمات سفر زوار امام رضا(ع) که از کشورهای خارجی به مشهد مقدس سفر می کنند، همکاری نزدیک با آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی در  امور بین الملل و.... ذکرکرد.
معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی همچنین پیگیری وظایف مرتبط با مسولیت وزارت امور خارجه در کمیسیون زوار خارجی شورای عالی زیارت، تقویت دیپلماسی زیارت با تکیه بر قطب درخشان زیارت رضوی در مشهد مقدس، قم و سایر زیارتگاه‌های کشور و بهره‌گیری از دیدگاه‌های همکاران وزارت امور خارجه در ارتقای دیپلماسی زیارت را از دیگر اهداف  تشکیل این کارگروه دانست.

کد خبر 2710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha