امتداد فکری و تمدنی امام رضا(ع) مهم ترین هدف کنگره جهانی حضرت رضا(ع)

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدسعیدرضا عاملی، دبیر علمی پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع)، در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تلاش کنگره جهانی امام رضا(ع) بر این است که بتواند با جلب توجه اندیشمندان سراسر جهان، امتداد حوزه های فکری و تمدنی امام رضا(ع) را در دنیا به صورت بهتر و گسترده تری توسعه دهد.

به گزارش عتبه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدسعیدرضا عاملی در این دیدار ضمن اشاره به بخشی از پیشینه این کنگره با بیان اینکه پنجمین دوره کنگره پس از وقفه چندین ساله در مسیر برگزاری قرار دارد، مطرح کرد: برای برگزاری ۷ دوره آینده به صورت یک سال در میان، برنامه‌ریزی انجام شده است. 
دبیر علمی پنجمین دوره کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با اشاره به اینکه شعار کنگره فعلی یعنی دوره پنجم «اندیشه تمدنی امام رضا علیه السلام؛ عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» است، عنوان کرد: برای هر دوره کنگره، عنوان مشخصی را انتخاب کردیم تا کنگره در سطح بین المللی دارای تاثیرات بیشتری باشد.
وی با بیان اینکه موضوع عدالت، یک مسأله جهانی است، خاطرنشان کرد: این موضوع جزو اصول عامه بوده و در نوع خود موضوع بسیاری از مسائل در در سطح جهان است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عاملی با اشاره به اینکه رویکرد ما افزایش مشارکت‌های ملی و بین المللی است، تصریح کرد: در این راستا تاکنون پیش نشست‌هایی را در داخل کشور و هم چنین کشورهای مختلف برگزار کرده‌ایم و این جریان در سطح ملی و بین المللی ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این که آیین پایانی پنجمین دوره کنگره بین المللی حضرت رضا(ع) در تاریخ ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد، یادآور شد: در خرداد امسال نیز یکی از اجلاسیه های مربوط به این دوره با پیام حضرت  آیت الله جوادی آملی برگزار شد.
دبیر علمی پنجمین دوره کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با اشاره به اینکه تلاش ما استفاده از فرصت‌ها با حداقل هزینه‌ها است، بیان کرد: تلاش بر این است که در این کنگره، امتداد فکری امام رضا(ع) در دنیا به صورت بهتری شکل بگیرد.

  استقبال از برگزاری اجلاسیه در قم
آیت الله اعرافی، همچنین ضمن استقبال از برگزاری یکی ازاجلاسیه های کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در قم با حضور مراجع عظام تقلید، فضلا و اندیشمندان به بیان توصیه هایی پرداخت. مدیر حوزه های علمیه کشور، گفت: باید زیرساخت‌های رفت و آمد جهانیان به حرم مطهر امام رضا(ع) افزایش پیدا کند. میلیون‌ها نفر شیعه عاشق امام رضا(ع) داریم که حتی یک مرتبه نیز به زیارت ایشان مشرف نشده‌اند.
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق جهان زمینه‌های همکاری در جهت توسعه فرهنگ و معارف رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ازجمله این مناطق بوسنی، صربستان و کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند که باید به آن‌ها توجه بیش‌تری شود.
آیت الله اعرافی گفت: حضور دو ساله امام رضا(ع) در مرو، بخش بی‌نظیر و بی‌مانندی در تاریخ امامت و تشیع است.  این هجرت تنها هجرت حضرات معصومین از کشورها و مناطق عرب نشین بوده است و امام رضا(ع) با این هجرت تهدید زمان خود را به فرصت تبدیل کردند.

کد خبر 2784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha