رکورد تعداد عمل جراحی قلب در بیمارستان رضوی مشهد شکسته شد

رکورد تعداد عمل جراحی قلب بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با انجام بی‌سابقه ۱۶۶ عمل جراحی در طول یک ماه شکسته شد.

دکتر علی آذری فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان رضوی در خصوص این خبر در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: بیشترین تعداد انجام عمل جراحی قلب بیمارستان رضوی در مدت یک ماه، حدود ۱۴۵ مورد در سال جاری بود که این بیمارستان فوق تخصصی در آذرماه موفق شد رکورد انجام ۱۶۶ عمل را به ثبت برساند.
وی ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد این آمار، بالاترین میزان انجام عمل جراحی قلب طی یک ماه در یک بیمارستان در شهر مشهد و خراسان رضوی می‌باشد که مایه افتخار ما در این بیمارستان است. 
فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان رضوی افزود: این عمل‌های جراحی قلب باز در زمینه‌های مختلف همچون تعویض دریچه قلب، بازگشایی رگ‌های قلبی، ترمیم پارگی آئورت و به طور عمده در زمینه عروق کرونر انجام شده است.

 
بهره‌گیری از تیم جراحی متخصص
دکتر آذری بیان کرد: بیمارستان رضوی با جذب متخصصان و جراحان مجرب و منتخب مشهد، فراهم کردن امکانات و تجهیزات پیشرفته و دارابودن تیمی متبحر و دلسوز در حوزه مراقبت‌های درمانی پس از عمل، توانسته شرایط استاندارد و مناسب‌تری را برای بیماران نیازمند جراحی قلب در این بیمارستان در مقایسه با سایر بیمارستان‌های مشهد فراهم کند. 
وی افزود: از این رو علاوه‌بر پذیرش بیماران از شهرهای مختلف استان، شماری از بیماران توسط متخصصان قلب از سایر بیمارستان‌های مشهد که حتی دارای بخش جراحی قلب هستند، به این بیمارستان معرفی می‌شوند. 
فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان رضوی تصریح کرد: این بیمارستان در کنار فعالیت بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب با ۱۵ تخت، در آذرماه سال جاری ۶ تختِ بخش مراقبت‌های ویژه جنرال خود را نیز به بیماران جراحی قلب اختصاص داد. 
وی ادامه داد: بیماران پس از انجام اعمال جراحی قلب باید حداقل دو روز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر و مراقبت شبانه‌روزی قرار گیرند، لذا اختصاص ۶ تخت جدید نقش اثرگذاری در انجام به موقع این اقدامات در بیمارستان رضوی داشته و موجب افزایش تعداد آمار عمل‌های جراحی قلب آن در یک ماهه اخیر شده است. 
 

چشم‌انداز روشن در حوزه جراحی قلب
دکتر آذری گفت: بیمارستان رضوی یک بیمارستان با درجه یک عالی در کشور است که توانسته در پرتوی الطاف الهی با حمایت‌های مدیریت بیمارستان و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان خود در حوزه جراحی قلب مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گیرد و متخصصان آن حتی توانسته‌اند در یک ماه اخیر، ۱۰ عمل جراحی قلب را در یک روز انجام دهند. 
وی ادامه داد: این بیمارستان در حوزه جراحی قلب در حال حاضر دارای ۳ اتاق عمل مجهز، ۲۱ تخت در حوزه مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) و ۲۵ تخت بستری در بخش جراحی قلب است و پزشکان مجرب آن تا به امروز توانسته‌اند اعمال مختلف و سنگین جراحی قلب را با بالاترین استانداردها با موفقیت انجام دهند و رضایت خاطر بیماران را جلب کنند. 
دکتر آذری که از ابتدای سال ۱۳۹۹ در این بیمارستان به طور مستمر فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: این بیمارستان با توجه به امکانات و تجهیزات مذکور چشم‌انداز روشنی در حوزه انجام اعمال جراحی قلب دارد و می‌تواند تعداد این اعمال را تا ۲۰۰ مورد در ماه افزایش دهد.

کد خبر 3123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha