همایش بین‌المللی «شهید القدس» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همایش بین‌المللی «شهید القدس» به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز، در همایش بین‌المللی «شهید القدس» که شامگاه سه‌شنبه با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای فاطمیون در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عبدالکریم جاسم کریم، سرپرست کنسولگری جمهوری عراق در مشهد گفت: قصه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس خود یک انقلاب است که می‌تواند بیدارگر باشد. زندگی این دو شهید برای جوانان بسیار آموزنده است. این دو، اسوه اخلاق بودند و دوستی این دو شهید با یکدیگر می‌تواند درسی برای آیندگان و جوانان باشد. 

وی از حاج قاسم سلیمانی به عنوان فردی شجاع یاد کرد که مقاومت و رشادت‌هایش در جبهه مقاومت نمایش نصرت الهی بود.

شهید سلیمانی چهره شاخص دشمن شناسی بود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای تیپ فاطمیون نیز در این مراسم گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود؛ بلکه راه و منش او یک مکتب  انسان‌ساز و مدرسه درس آموزی برای همگان است. سالگرد شهادت او و ابو مهدی المهندس فرصتی مغتنم برای بازخوانی محورهای مکتب سلیمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، مهم‌ترین مولفه مکتب سلیمانی را باور و اعتقاد قلبی او به اسلام ناب محمدی دانست و افزود: حاج قاسم شیعه اثنی عشری بود و به تمام معنا به اهل بیت(ع)  باور و علاقه داشت. بارها دیده شده بود که او در صحنه‌های عملیات به حضرت زهرا(س) متوسل می‌شد. او در جبهه مقاومت علاوه بر حمایت از شیعیان از مظلومان دیگر ادیان همچون مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و اهل سنت حمایت می‌کرد. 

او از شهید سلیمانی به عنوان چهره ممتاز دشمن شناسی یاد کرد و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام معنا دشمن شناس و استکبار ستیز بود که همانند او چهره‌ای در جهان اسلام وجود ندارد. او به آرمان امام خمینی(ره) در دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین جامه عمل پوشاند و در این راه به شهادت رسید. حاج قاسم با وجود اینکه چهره محبوب آحاد مردم بود، فرمانده قهرمانی بود که تعامل  او با حاکمان دنیا بسیار تاثیرگذار بود  اما این امر او را از خادمی ملت بودن دور نکرد .

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی سبب شد که توطئه ترامپ و دشمنان اسلام نمایان شود و سبب محبوبیت روزافزون او در جهان اسلام شد به طوری که امروز بعد از ۴ سال از شهادت او، در سراسر دنیا مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

وی افزود: مجاهدت‌های حاج قاسم باعث شد تا در کشورهای اسلامی باور ما می‌توانیم احیا شود به گونه‌ای که جبهه مقاومت برای مبارزه با مستکبران چهره عملی پیدا کرد. 

گنابادی‌نژاد  یادآور شد: با عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از هم پاشید و امروز وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در فلسطین سبب شده فریاد انزجار و بیزاری از این رژیم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سایر کشورهای اروپایی نیز طنین انداز شود. 

شهدا تعلق به بشریت دارند

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: شهدا ویژگی‌های برجسته و ارزشمندی دارند که آن‌ها را در قله شکوه و عظمت قرار می‌دهد. شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس متعلق به یک سرزمین خاص نیستند. شهدای فاطمیون، زینبیون، غزه و حماس صرفا متعلق به افغانستان، سوریه، فلسطین و لبنان نیستند؛ بلکه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  و تمامی شهدای مقاومت به بشریت و تمام امت تعلق دارند و یاد و خاطره آنان فارغ از زمان، ملیت، قلمرو و مکان برای همگان بزرگ است ما به آنان احترام می‌ورزیم و در مقابل آنان سر تعظیم خم می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به مذهب خاصی نیستند، اظهار کرد: تمامی شهدا برای  انسانیت، حریت، شکافتن پرده ظلمت و مبارزه با ظلم و استکبارستیزی ایستادگی کردند و در این راه شهید شدند. آنان برای ما قابل احترام هستند، اگرچه مسلمان نباشند. همانطور که در جنگ تحمیلی بسیاری از شهدا مسیحی بودند و در راه دفاع از وطن به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطین تصریح کرد: امروز در پاره تن جهان اسلام، فلسطین فجایعی در حال اتفاق است. کودکان، زنان مظلوم و بی دفاع براثر حمله اسرائیل شهید می‌شوند این مسئولیت ما را سنگین می‌کند؛ ما باید با اقتدا به راه و روش شهیدان سرافراز، راه آنان را در دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین ادامه دهیم و رهرو خوبی برای آنان باشیم.

گفتنی است، اجرای گروه سرود سید الکلام و تئاتر هیهات منا الذله و تجلیل از خانواده شهدای فاطمیون از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 3234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha