آغاز سال نو میلادی ۱۰۰ غیرایرانی، در حرم مطهر رضوی

همزمان با آغاز سال نو میلادی، ۱۰۰ نفر از زائران غیرایرانی، میهمان حرم مطهر رضوی شدند و سال جدید خود را به زیارت آستان ملکوتی امام رضا(ع) متبرک کردند.

به گزارش عتبه نیوز، حرم مطهر رضوی سالهاست که به جز ایرانیان و مسلمانان، عاشقان و دلدادگانی با دین و آیین‌های دیگر را نیز میزبانی می‌کند و مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی وظیفه خدمت‌رسانی به آنها را بر عهده دارد.

از جمله برنامه‌های آستان قدس رضوی برای این گروه از زائران، برپایی مراسمی ویژه آغاز سال نو میلادی در حرم مطهر است که در شب اول ژانویه ۲۰۲۴ امسال نیز برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، زائرانی از انجمن اهل‌البیت نیویورک و گروهی از ایالت ویرجینیای آمریکا که با اصالت هندی، پاکستانی و لبنانی بودند حضور داشتند.

مراسم جشن سال نو میلادی با قرائت قرآن آیاتی از کلام الله مجید و خوش آمدگویی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی آغاز شد و در ادامه سید صالح قزوینی سخنران برجسته شیعه ساکن نیویورک، به ایراد سخن پرداخت. قرائت حدیث کساء،مداحی به زبان اردو و عربی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 3235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha