افزایش ظرفیت میزبانی اعتکاف حرم مطهر امام رضا(ع)

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: ظرفیت اعتکاف حرم مطهر رضوی با افزایش ۵۰۰ نفری به ۱۵۰۰ نفر معتکف رسید و معتکفان بیشتری از سراسر کشور و دیگر کشورها، میهمان این آستان خواهند بود.

به گزارش عتبه نیوز، امین بهنام با اشاره به این افزایش ظرفیت گفت: این افزایش ۵۰۰ نفری به نسبت مساوی بین خواهران و برادران تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه معتکفین امسال در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند، افزود: گروه سنی نوجوانان معتکف، از سن تکلیف دختران و پسران تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شود.
وی تاکید کرد: از مجموع ۱۵۰۰ معتکف رجبیه حرم مطهر رضوی، ۸۵ درصد قشر جوان و نوجوان هستند و اسقبال این گروه سنی از اعتکاف حرم بسیار امیدبخش است. 

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تاکید کرد: معتکفین در ۶ شبستان مسجد گوهرشاد لباس اعتکاف بر تن خواهند کرد، پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفین مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار خواهند یافت. 

بهنام تصریح کرد: سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفین خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر خواهند شد. 

وی خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در اعتکاف رجبیه امسال علاوه بر ایران از ۱۸ کشور دیگر مانند کانادا، امریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی، لبنان و... هستند و در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفین مطرح خواهند کرد.

کد خبر 3428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha