مقبره شیخ طبرسی میزبان نشست خانوادگی خادمیاران دارالتفسیر حرم رضوی

دومین نشست خانوادگی خادمیاران دارالتفسیر حرم مطهر امام رضا(ع) در سالروز عید بزرگ مبعث رسول‌مکرم‌اسلام(ص) در مقبره شیخ طبرسی برگزار شد.

به گزارش عتبه‌نیوز؛ دومین نشست ویژه خادمیاران دارالتفسیر برادر و خواهر به همراه خانواده آنها، صبح امروز همزمان با ۲۷ رجب‌المرجب سالروز مبعث رسول‌خدا(ص) در مقبره شیخ طبرسی برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این نشست حجت‌الاسلام محمدتقی حسین‌زاده به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آیه ۲۷ سوره لقمان خاص‌ترین آیه نازل‌شده در شان امیرالمومنین(ع) است که اهل‌سنت هم از شان نزول این آیه به وجد آمده‌اند.

این سخنران مطرح حرم مطهر رضوی در ادامه به مهربانی با خانواده و محبوبیت در جامعه اشاره و بیان کرد: پدر و مادر آینه فرزندان خود هستند. آنها هر رفتاری را از فرزند خود انتظار دارند باید خود ابتدا اینگونه باشند. سردار شهید قاسم سلیمانی یکی از افرادی است که با خانواده خود بسیار رئوف بود و محبوبیت او جهانی شده است.

مولودی‌خوانی آقای خانی‌زاد، پخش کلیپ اهم فعالیت‌های دارالتفسیر، قرعه‌کشی، اهداء هدایای متبرک و فرهنگی و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این نشست به شمار می‌رفت.

مجید ناجی کارشناس آموزش قرآن و تفسیر اداره علوم قرآنی آستان‌ قدس‌ رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: دارالتفسیر واقع در مقبره شیخ طبرسی از تیرماه سال جاری، کار خود را با بیش از ۶۰ خادمیار خانم و آقا در دو نوبت صبح و عصر شروع کرده است. 

وی تکریم از خادمیاران دارالتفسیر را از اهداف این نشست عنوان کرد و افزود: اولین نشست را در سالروز شهادت بی‌بی صدیقه‌طاهره(س) داشتیم و دومین نشست نیز صبح امروز همزمان با روز مبعث برگزار شد.

این کارشناس آموزش قرآن و تفسیر با اعلام گوشه‌ای از فعالیت‌های دارالتفسیر، اظهار کرد: این مکان با خدمت‌های مختلف میزبان زائران و مجاوران است که از جمله آنها می‌توان به کرسی‌ها و کارگاه‌های تفسیر به دو صورت حضوری و غیرحضوری اشاره کرد.

ناجی ادامه داد: روزانه زائران و مجاوران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) از محضر ۶ مفسر در ساعات مختلف بهره می‌برند که از جمله آنها می‌توان حجج‌الاسلام ربانی‌بیرجندی، انصاری‌بحرینی، فیض‌آبادی، داوودی‌نژاد و رحیم‌پورازغدی را نام برد.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به تفسیر کلام‌وحی می‌توانند برنامه‌های این مجموعه حرم مطهر را در کانال ایتا با عنوان «زندگی بر مدار قرآن» به آدرس https://eitaa.com/quranlive و یا پیچ اینستاگرام به آدرس darotafsir دنبال کنند.

کد خبر 3721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha