حضور آستان قدس رضوی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد

آستان قدس رضوی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهدالرضا(ع) طی روزهای ۲۲ الی ۲۸ اسفندماه حضور پررنگ خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان در گفت‌وگو با عتبه‌نیوز با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه به دستاوردهای قرآنی آستان قدس رضوی پرداختیم و برنامه‌های جذابی را برای مشتاقان قرآن و عترت پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی «می‌خوانمت» را عنوان این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت بیان کرد و افزود: فضاسازی که اتفاق افتاده یک حس و حال معنوی و امام رضایی را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد و ما سعی‌مان بر این بوده تا از آنچه که در مرکز قرآن آستان قدس رضوی در حال محقق شدن هست یک نمونه را به مردم معرفی کنیم.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی این مضجع شریف اشاره و تصریح کرد: طرح ملی من قرآن را دوست دارم، طرح مهدالرضا(ع)، طرح کرسی‌های تلاوت رضوی، شمیم تلاوت رضوی، جلسات سنتی و اهدا مصحف از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌روند که امیدواریم استقبال خوبی از جانب مردم اتفاق بیافتد.

حجت‌الاسلام میریان ادامه داد: موسسه آفرینش‌های هنری، موسسه چاپ و انتشارات، موسسه به‌نشر، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و  اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از جمله موسساتی هستند که آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

وی طرح «مسطورا» را برنامه متفاوت این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این طرح در دستور کار دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی کشور الخصوص سازمان قرآنی کشور است تا به ترویج و تبیین ۳۰ آیه قرآن در قالب حفظ موضوعی بپردازد. تمام محوریت نمایشگاه و غرفه آستان قدس رضوی نیز بر پایه این ۳۰ آیه منتخب شده در طرح مسطورا خواهد بود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی جمع‌آوری قرآن‌های مازاد را کار متفاوت دیگری برشمرد و اذعان کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که در غرفه آستان قدس رضوی رقم خواهد خورد، جمع‌آوری قرآن‌های مازاد خانه‌ها و قرآن‌های مستعملی است که مردم نمی‌دانند باید با آنها چکار کنند. فراخوان زدیم تا همه قرآن‌های اضافه در خانه، حسینیه و مساجد جمع‌آوری شده و آنها را به مناطق محروم اهدا کنیم و اگر کاربردی نداشتند آنها را خمیر کرده تا برای جلد قرآن استفاده شوند.

وی در پایان یادآور شد: این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهدالرضا(ع) طی روزهای اول تا چهارم ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹ الی ۲۳ دایر است و غرفه آستان قدس رضوی بین تالار عطار و مولوی میزبان دوستداران قرآن خواهد بود.

کد خبر 3921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha