حضور آستان قدس رضوی در دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف

آستان قدس رضوی در دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف در کشور عراق حضور فعالی خواهد داشت.

معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  در گفت وگو با خبرنگار عتبه نیوز، به جزئیات حضور مجموعه آستان قدس رضوی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در نجف اشرف برگزار خواهد شد.
حسن آرام ادامه داد: با توجه به اینکه بنیاد پژوهش‎های اسلامی آثاری به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اردو و... منتشر کرده است با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در غرفه‌ای به مساحت ۲۴ متر در این نمایشگاه حضور می‌یابد و این آثار را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: مجموعه آستان قدس رضوی ۲۰۰ عنوان اثر از آثار خود، شامل ۱۸۰ عنوان اثر از بنیاد پژوهش‌های اسلامی و ۲۰ عنوان کتاب نیز از سایر مجموعه‌های این آستان مقدس اعم از دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد.
آرام در ادامه به موضوعات این آثار اشاره کرد و گفت: قرآن و مطالعات قرآنی، فقه و اصول، کلام و فلسفه، سادات و احیا تراث از موضوعات این آثار است.
معاون ترویج و اجتماعی‌سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه افزود: با توجه به استقبالی که در سال های گذشته از کتاب‌های آستان قدس رضوی و بویژه بنیاد پژوهش‌های اسلامی در زمینه مطالعات قرآنی و آثار فقهی شده بود، به درخواست ویژه اتحادیه ناشران نجف اشرف دعوت شدیم که در این نمایشگاه شرکت کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم با حضور در این نمایشگاه بتوانیم با برخی از ناشران و نویسندگان آثاری که در کشور عراق به چاپ رسیده است مذاکراتی داشته باشیم و این آثار را پس از بررسی و ارزیابی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ برسانیم.

کد خبر 765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha