آستان حضرت شاهچراغ میزبان ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور

نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی آستان حضرت شاهچراغ برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز، نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت با حضور نمایندگان کشوری و استانی با ۴۲ دستگاه عضو این ستاد از جمله آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت هم‌افزایی بین دستگاه‌های عضو و تقویت جشن‌های مردمی، روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت به میزبانی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار ‌شد.
 

برگزاری ۲۶۰ برنامه ویژه ایام دهه کرامت در آستان قدس رضوی
دکتر نعمت‌الله فیروزی به نمایندگی آستان قدس رضوی در این اجلاسیه حضور یافت و با بیان اینکه هماهنگی ۲۶۰ برنامه در ایام با برکت کرامت در آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است به اهمیت حوزه مادران و دختران در برنامه‌های دهه کرامت امسال اشاره کرد.
به گفته وی، نکته‌ای که همیشه مدنظر بوده این است که سه شهر مشهد، قم و شیراز در برنامه‌ریزی‌ها و کمیته‌های علمی و پژوهشی منسجم‌تر عمل کنند و به ظرفیت ایام دهه کرامت بسنده نکرده و در طول سال برنامه‌ها تداوم داشته باشد.
فیروزی با بیان اینکه توجه به حوزه مادران و دختران در برنامه‌های دهه کرامت امسال از برنامه‌های ویژه آستان قدس رضوی است، گفت: در طول ماه‌های گذشته سعی شده است که با انجام کار پژوهشی سیره خانوادگی و زندگی نامه مادران و دختران ائمه اطهار(ع) بررسی شود چراکه بخش قابل توجهی از این سیره خانوادگی مورد غفلت قرار گرفته است که می‌تواند به عنوان الگو برای مادران و دختران مطرح شود.
وی افزود: کنگره جهانی حضرت رضا(ع) احیا شده است و در دهه کرامت برنامه این کنگره در شب ولادت آن امام همام اجرا می‌شود. همچنین برپایی جشن میلاد حضرت معصومه(س)، انتشار کتاب تصویری برای مخاطبان نوجوان و اجرای برنامه های ویژه بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در طول ایام دهه کرامت از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.
شایان ذکر است، برنامه‌های ویژه ایام دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد (۱ تا ۱۱ ذیقعده) با شعار محوری "خدمت کریمانه، همدلی و امید آفرینی" در کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha