کتاب «روایتی تاریخی- تحلیلی از اخلاق‌پژوهی در جهان اسلام» رونمایی شد

با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، از کتاب «روایتی تاریخی- تحلیلی از اخلاق‌پژوهی در جهان اسلام» اثری از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش عتبه نیوز، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت و در حاشیه بازدید مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از کتاب «روایتی تاریخی- تحلیلی از اخلاق‌پژوهی در جهان اسلام» رونمایی به عمل آمد.
کتاب اخلاق پژوهی در تمدن اسلامی که نخستین جلد از مجموعه چندجلدی و نخستین گام پژوهشی در احیای میراث مکتوب اخلاقی جهان اسلام است، حاصل یک دهه مطالعات اخلاقی دکتر رستم فلاح نویسنده این کتاب است.
در واقع این اثر با پوشش گستره‌های معرفتی در مطالعات اخلاقی، گوناگونی‌های روشی، جهت گیری‌ها، رفتارهای ارتباطی و گونه‌شناسی‌ها، و با گذر از تنگناهای زبانی، ادبی، نگارشی، قومی، فرقه‌ای (فقهی، کلامی، ....) و جغرافیایی غنای اخلاق پژوهی درجه اول در نیمه نخست جهان اسلام را به نمایش می ‌گذارد. 
شناسایی و معرفی ۱۴۰ اخلاق پژوه با ۶۲۰ اثر اخلاقی، کشف برخی منابع مفقود اخلاقی و معرفی توصیفی- تحلیلی ۲۳۴ اثر متعلق به نیمه نخست تاریخ اسلام را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و سفره پربرکتی را پیش روی اخلاق‌پژوهان، اساتید و دانشجویان برای مطالعات عمیق اخلاقی در فرهنگ اسلامی می‌گشاید.

کد خبر 929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha