استقبال از آموزش قرآن به روش قصه و بازی در سه قاره

فعالیت‌های آموزشی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با تکیه بر شیوه‌های آموزشی جدید همچون قصه و بازی در سطح بین‌المللی با استقبال کودکان همراه شده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با عتبه نیوز گفت: امسال برای اولین بار کلاس‌های آموزشی مهدالرضا در سه قاره آسیا، آمریکا، و اروپا در کشورهای افغانستان، آلمان و کانادا  به دو شیوه حضوری و مجازی در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود میریان با اشاره به بهره‌مندی هزار و ۴۰۲ نوآموز قرآنی در کشورهای افغانستان، آلمان و کانادا از آموزش‌های مهد الرضا(ع) افزود: در سال تحصیلی جاری این تعداد نوآموز در قالب ۴۹ کلاس، آموزش‌های قرآن به روش قصه و بازی را زیر نظر ۴۳ مربی متبحر فرا می‌گیرند.
وی ادامه داد: کلاس‌های حضوری مهد الرضا(ع) در کشور افغانستان در ۶ ولایت کابل، هرات، بامیان، سرپل، مزار شریف و بادغیس به صورت مجازی برگزار می‌شود. برای این نوآموزان دروس آموزشی مهد الرضا به زبان دری ترجمه شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: همچنین در مرکز توحید کلگری ایالت آلبرتا کانادا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود و در شهرهای بادشونبرن و اشتاینفورت آلمان به صورت مجازی و در مسجد بلال هامبورگ به صورت حضوری برگزار می‌شود. 
حجت‌الاسلام میریان با اشاره به این که در این دوره‌ها مجرب‌ترین مربیان حضور دارند و به آموزش قرآن کریم به زبان کودکان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: تمام تعالیم و آموزه‌های قرآنی در این دوره با بازی، شعر و قصه همراه است و کودکان پیش از دبستان را با آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی آشنا می‌کند. این کلاس‌ها برای سه روز در هفته و در هر جلسه دو ساعت طراحی شده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، رصد، ارزیابی، کیفی سازی و اجرای دوره‌های مختلف تربیت مربی مهد الرضا به زبان‌های مختلف را انجام می‌دهد: افزود: به منظور توسعه الگوی موفق مهدالرضا در کشورهای دیگر، حدود 170 مربی و استاد قرآن از ۱۵ کشور جهان گزینش و برای برگزاری دوره آموزشی به مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی معرفی شدند. 
وی افزود: تاکنون یک دوره آموزشی تربیت مربی مهد الرضا (ع) با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی برای 152 تن از مربیان غیر ایرانی از کشورهای آذربایجان، افغانستان، آمریکا، اندونزی، بورکینافاسو، پاکستان، تاجیکستان، سوئد، سوئیس، عراق ، نیجریه و هندوستان در دو فضای حضور و مجازی در قالب 8 کلاس (3 کلاس مجازی و 5 کلاس حضوری) برگزار شده است.
وی ادامه داد: سابقه برگزاری دوره‌های آموزشی مهدالرضا (ع) به سال ۱۳۷۷ بر می‌گردد و از آن زمان تاکنون ۲۴ دوره سالانه برگزار شده است و اکنون در ابتدای دوره ۲۵ هستیم. این کلاس‌ها از سال ۹۶ تحت نظارت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار شده و با اینکه پیش از آن تنها در ۹ استان برگزار می‌شد، این دوره آموزشی در حال حاضر ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود ‌و قریب به ۲۳ هزار نوآموز در سطح کشور دارد.

کد خبر 952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha