یادداشت آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت نیمه شعبان

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در یادداشتی به مناسبت نیمه شعبان که در روزنامه قدس به چاپ رسیده به وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخته است که این یادداشت را در زیر می خوانیم :

به یقین هر قدر فضای جهان بر اثر جنایات و ظلم و بیدادگری ابرقدرت‌های مستکبر تیره و تارتر می‌شود و مفاسد اخلاقی و اجتماعی که جزئی از برنامه‌های استعماری آن‌هاست بیشتر می‌گردد، توجه پیروان مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) و مشتاقان ظهورش به آن مصلح بزرگ و منجی جهانی بیشتر می‌شود و به شوق دیدار او خود را هر روز پاک‌تر، متحدتر، آگاه‌تر و آماده‌تر می‌سازند و این است معنا و مفهوم انتظار ظهور.

و در اینجا لازم می‌دانم بر امور زیر تأکید کنم:

۱. سزاوار است جشن‌های میلاد نیمه شعبان دور از اسراف و تبذیر صورت گیرد و اضافات به شیعیان محروم آن حضرت اختصاص یابد.

۲. در این ایام باید اطلاع‌رسانی درباره ویژگی‌ها و اهداف و برنامه‌های آن حضرت بیشتر شود و سطح آگاهی مردم بالاتر رود تا دشمنان آن مصلح جهانی نتوانند با شبهه افکنی در افکار علاقه‌مندانش خللی وارد کنند.

۳. لازم است همه برادران و خواهران عزیز مراقب باشند در دام سه گروه نیفتند.

خرافاتیانی که سبب دور شدن اندیشمندان از این ظهور بزرگ می‌شوند و همچنین سوداگران نفاق و دجالانی که با ادعاهای دروغین تشرف و گرفتن پیام از آن حضرت گروهی از ساده‌دلان را دور خود جمع می‌کنند و به اندوختن ثروت و اشباع شهوات خود می‌پردازند و نیز دشمنان نفوذی که مراسم جشن آن حضرت را با انواع گناهان آلوده می‌کنند تا بدین وسیله عقاید مذهبی مردم را سست و بهانه به دست دشمنان کج‌اندیش بدهند.

سربلندی و سعادت همه شما عزیزان را تحت لوای عنایات آن حضرت از خداوند مسئلت دارم.

منبع: روزنامه قدس
کد خبر 347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha